Това, според експертите, е сигурна рецепта за тежки катастрофи

След няколкото тежки катастрофи през последните дни, се оказва, че на много места в страната има опасни участъци с пропадания и дупки.

Това, според експертите, е сигурна рецепта за тежки катастрофи. Наш екип провери няколко такива невралгични точки.

Зверска катастрофа с три коли в Горна Оряховица, има ранени (ВИДЕО+СНИМКИ)

Всеки от нас вероятно може да изброи много подобни места по българските пътища. Ако шофираме по прав участък с добра видимост, лесно можем да се опазим. Фатални са онези моменти, когато имаме дупка на пътната настилка на завой, отбивка или друго подобно невралгично място. Ако пък и скоростта е малко по-висока, инцидентът е гарантиран.

Входът на София, непосредствено преди включването към Северната тангента. Изключително натоварено трасе, което поема целия транзитен трафик от Северна България към Калотина и Кулата.

Ако искаш да отбиеш от Ботевградско шосе към северната скоростна тангента, попадаш на няколко от тези дупки. Както повечето шофьори, опитвам да ги избегна с маневра, но така пък се поставям в опасна ситуация.

Няма как рязко да свиеш встрани, тъй като влизаш директно в другата лента, където също шофиран някой, коментира ситуацията Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

„При една такава дупка, или може да се спука гума, или да се получи поднасяне на автомобила”, казва той.

И ако в града, скоростите са по-ниски, то на магистралата и най-малката неравност може да те изпрати извън пътя. Такава има по новия участък на магистрала “Струма” при разклона за Петрич в посока София.

Кола помете велосипедист на АМ "Марица"

„Това е нещо страшно. Можеш да пукнеш гума, може всичко да се случи. Ремонтираха го, правиха го втори път, но не се е получило. За мен това не е магистрала”, казват шофьори.

Опитни и дългогодишни шофьори на камиони също не са спокойни, когато с 20 тона зад себе си попаднат пред дупка.

Особено уязвими са по-неопитните шофьори. При тях рискът е десетократно по-висок.

„Това го стряска, той се паникьосва. Автомобилът тръгва в някаква посока. Той се опитва да компенсира с връщане в платното. Ако е по-рязко, може да се получи дори обръщане. При движение с 80-90 километра в час рязко завъртане на волана води до обръщане”, казва Тодоров.

И за двата участъка е уведомена Пътната агенция. За връзката от Ботевградско шосе към северната тангента от Столична община изпратиха екип. Ще се търси възможност за ремонт на отбивката.

За съжаление в случаите, когато липсва сигнализация, няма как да знаем къде на пътя ни дебне опасна дупка. Единственото, което можем да направим е да сме винаги нащрек и да спазваме ограниченията на скоростта. Освен това можем да сигнализираме за подобни участъци на телефон 112 или в ситуационния център на Агенция "Пътна инфраструктура" на телефон 0700 130 20.

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.