За известни неудобства съобщават собственици и наематели

В разгара на летния туристически сезон, когато морските барове, заведенията и ресторантите са препълнени с туристи, продължава спазването на противоепидемичните мерки. Това показа проверка на NOVA по крайбрежната алея на Северния плаж в Бургас.

Има известни неудобства, които обаче собственици и наематели на заведения са на мнение, че трябва да бъдат оставени на страна, за да гарантират безопасността на своите клиенти.

През август, традиционно, освен плажовете, са пълни заведенията на брега и край него. Заради пандемията от COVID-19 клиентите са обслужвани при засилени мерки за безопасност. Дезинфектанти екипът ни открива на всеки вход в заведенията.

„Продължаваме да работим с еднократни чаши. Всеки един човек от персонала използва маска, която обаче не е от най-удобните. При говорене с клиент, трябва да се свали и отново да бъде поставена, спарваме се. Също така използваме ленти, показващи отстоянието, което трябва да бъде спазвано при поръчка.Имаме дезинфектанти навсякъде по бара. Настроили сме си аларми на телефоните кога трябва да бъдат пръскани всички маси, тоалетните и всичко, което трябва да бъде дезинфекцирано”, обясни собственичката на плажен бар Юлия Лазарева.

Масите тази година са на по-голямо разстояние една от друга, същото важи и за столовете. Заповедта за социална дистанция обаче създавала и други неудобства. 

„Имахме единствено запитване от клиенти, когато правят по-голяма резервация от 10 човека дали могат да бъдат събрани масите, за да бъде заедно цялата компания. Ние им отказваме. Единственото, което можем да предложим, са маси, близки една до друга, за да не се разделя компанията”, каза още Лазарева.

Собствениците на бара обясняват, че всяка сутрин, след последния клиент, почистват всичко и дезинфекцират повърхностите, с които персоналът и клиентите са в досег. 

„Аз често пътувам по света и смятам, че мерките са достатъчно. Мисля, че всичко е под контрол”, каза клиентът Георги Жечев.

„На мнение съм, че мерките са напълно достатъчни. Не е необходимо да се прекалява с тях”, добави друг посетител на заведението.

Проверка в съседен ресторант показва, че дезинфектант има още на вратата, както и надпис клиентите да спазват дистанция. Персоналът е категоричен, че заповедите се спазват стриктно, дори вече са свикнали с маските.

„Свиква се и с това. Иначе няма много хора заради ситуацията”, смята сервитьорката Даринела Вангелова.

Обясняват, че били подложени на изненадващи проверки от Регионалната здравна инспекция и от Агенцията по безопасност на храните. Заради това клиентите им нямат притеснения за здравето си.

„Доволни сме, нямаме никакви претенции. Когато ходим в магазина си слагаме маска. Тук, в заведението, за да дишаме морски въздух я махаме”, коментира Алла Зюнгюнова.

„Чувствам се защитена, всичко е наред, не се страхувам и си живеем живота”, посочи Светлана Иванова.

Собственици на големи вериги ресторанти уверяват, че при тях разпоредбите за безопасност също се изпълняват, защото това била една от възможностите да привлекат посетители в условията на пандемия.

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.

  1. Получавайте безплатно най-важното от деня в пощата си