Повече от 30 000 хървати са посетили страната ни през 2019 г.

През 2019 г. България е посетена от около 30 хил. хърватски туристи, което е ръст с над 30% спрямо 2018 г. В същото време 42 283 български граждани са пътували в Хърватия, което е увеличение от близо 17%.. Това стана ясно по време на среща на вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова в Загреб с генералния директор на Хърватския национален туристически съвет Кристиян Станичич. Николова е на работното си посещение в страната, съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма.

България и Хърватия подписаха Меморандум за сътрудничество в туризма

"Въпреки пандемията, българите продължиха да пътуват до Хърватия. Този интерес, а и географската близост ни задължават да работим и да предложим безопасни и сигурни възможности за обмен на туристи при спазване на всички противоепидемични мерки", коментира министър Николова. Тя обърна внимание на контактите между туроператорите за по-доброто представяне на потенциала на двете страни като дестинации.

"България е маршрут за четири сезона с добре развит не само летен и зимен, а и здравен, културен, спортен, кулинарен и селски туризъм. Хърватия също предлага посещения извън летния сезон. Този потенциал на двете държави следва да бъде използван още по-активно", акцентира министър Николова. Тя покани ръководството на съюза да посети София през идната година и предложи паралелно да се проведе среща с най-големите български браншови асоциации, което е посочено като политики в подписания днес Меморандум за разширяване на двустранното сътрудничество. Предвижда се през пролетта в София да се проведе и заседание на съвместната работна група.

Марияна Николова заминава на работно посещение в Хърватия

"За разширяването на туристическото предлагане важна роля играе самият бизнес. Затова сме готови да насърчим среща на туроператорски компании от нашите държави, провеждането на съвместни туристични борси и презентации, визити на журналисти. Това ще подпомогне по-доброто взаимно опознаване и ще даде възможност да се включат нови туристически услуги", каза българският вицепремиер.

Кристиян Станичич съобщи, че е стартирала нова кампания за представяне на Хърватия с фокус към Германия, Чехия и Полша. Съветът работи съвместно с Министерството на туризма с акцент върху дестинации до 500 км и вътрешния пазар. В страната се стимулира и развитието на различни видове нишов туризъм - яхтен, здравен, културно-исторически и др. Партнираме си и с големи спортни и музикални фестивали, за да промотираме Хърватия като маршрут, посочи генералният директор на организацията.

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.