Тя обаче е въведена в малко компании

Край на хартиената администрация. За шест месеца аутсорсинг компания мина изцяло дигитално и прекрати ползването на хиляди листове хартия.

Екатерина Балалова не е виждала мениджърите си на живо, но вече се познава с тях. 

„Всичко протича изцяло дигитално, тъй като съм в процес на обучение, работя с колегите си, споделяме екрани”, добавя тя.

Компанията, за която работи Екатерина, вече е с дигитална администрация. Преформатирането отнело шест месеца и вече спестява десетки часове на служителите.

„Много от нещата, за които преди идваха - служебни бележки, хартия, майчинства, всякакви отпуски, трябваше да ги предават в офиса на ръка. Сега вече сме въвели системи, чрез които това може да става изцяло електронно”, обясни директорът „Човешки ресурси” в аутсорсинг компания Ева Македонска.

Назначаването на един служител преди отнемало 42 листа хартия и 9 часа. Сега този процес е сведен до само 3 листа хартия и 3 часа. За година това ще спести над 20 000 листа хартия и 160 часа за обработката на тези документи.

Заради пандемията институциите станали по-благосклонни към електронните документи и това ускорило процеса. Все още обаче страната ни е рекордьор по използвана хартия.

„Подобно на Индия, на развиващите се страни, ние използваме страшно много хартия”, добави Македонска.

Докато служителите чакат да се върнат в офиса, и кафето станало дигитално.

„Екипът ми всеки ден, в определен час, се събира „на кафе”, докато работим, за да можем да се видим и да поговорим, тоест, да го има контакта, все пак”, добави Балалова.