Протестът беше озаглавен „#Данче, слез”.

В столицата пренаредените жълти павета продължават да се разместват. За това алармираха от „Спаси София”. И организираха протест с искането за оставката на кмета Йорданка Фандъкова.

СНИМКИ ВИЖТЕ ТУК

Протестът беше озаглавен „#Данче, слез”. От „Спаси София” обясняват, че ремонтът на емблематичните жълти павета е само повод да бъде поискана оставката на кмета и открояват и други причини за оставка. Сред тях - лошото състояние на много от улиците и булевардите в столицата, некачествено направените ремонти, презастрояването, проблемите с паркирането и мръсния въздух. И все пак недоволството се консолидира заради очевидно неуспешния ремонт на жълтите павета.

Пренареждат жълтите павета за сметка на изпълнителя

Жълтите павета продължават да се разместват. Най-видимо това е на бул. „Цар Освободител” в платното в посока Софийския университет.

„Прочетох една мисля, че доста уместна шега, че жълтите павета са толкова шокирани от ремонтите на Фандъкова, че искат просто да си ходят от този град”, заяви Борис Бонев от „Спаси София”.

За съжаление паветата са така наредени, че не е никак трудно всеки да си вземе по едно за спомен.

Преди да бъдат пренаредени паветата - също бяха изпитание за шофьорите. И все пак доста по-здрави. За последно танкове минаваха по тях през 2019 г.

От общината обясняват това с факта, че преди жълтото паве да стане културно наследство, е можело да се работи не само с пясък, както е сега.

„И не случайно това са заливани с битум и асфалт, с катран. Точно защото на тези зони, където е най-голямо натоварването са започнали и проблемите”, обясни инж. Ангел Джоргов, зам.-кмет на Столична община.

Сега общината търси варианти за това как паветата да бъдат наредени, така че да не станат отново „плаващи”, но и да бъде съобразно изискванията на закона за културното наследство.

„Такъв ремонт не е извършван в София. Може би е можело да се помисли малко повече, но те ще бъдат ремонтирани за сметка на изпълнителя по детайл, по който се работи към момента”, заяви инж. Джоргов.

„А кой ще плати на софиянци загубеното време, висейки в задръствания за поредния ремонт на ремонт?”, пита Борис Бонев.

Според арх. Любо Георгиев от „Екипът на София" е безспорно, че реденето на павета е специфична дейност, но според него подходът е сбъркан още при проектирането. 

„За мен и екипът ни – „Екипът на София", това обаче е по-скоро симптом на една по-голяма болест, бих нарекъл, това е невъзможността на общината да организира своите процеси, да може да управлява по един координиран начин, вместо да гаси пожари или спасява всекидневното положение”, коментира арх. Любо Георгиев.

И докато пред Народното събрание се пренареждат използвани от 100 години павета, то на склад има около 2000 кв. метра - нови.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.