В един от последните случаи близо 300 пътници бяха блокирани на летището

Пътници чакаха повече от шест часа, за да излетят от София за Болоня. След дълъг престой персоналът на летището им съобщил, че самолетът е счупен и чакат части. Заради редица закъснения на полети ГВА готви санкции за превозвача. 

Светлана отишла с 2-годишното си внуче на летището час и половина по-рано. "В 13:30 ч. бяхме на изхода за излитане. Около 14 ч. съобщиха, че полетът ще има закъснение", разказва тя. Причината била, че самолетът е закъснял от предишен полет и ще е нужно технологично време за подготовка. 

Wizz Air ще обезщети българите, прекарали часове на летище „Франкфурт-Хан”

Часът на полета е преместен за 15:25 ч. Самолетът не излита и тогава.
"В разстояние на може би 4 часа нямаше персонал на гейтовете, който да ни даде някакви обяснения защо ние не излитаме, защо няма развитие. Имаше доста хора, доста деца, които в началото играеха, но после започнаха да се изнервят", обясни Атанасова.

Служители на летището от съседни изходи заявили, че няма представители на компанията Wizz Air и никой не може да даде обяснение защо полетът не излита и какво се случва, разказва още Светлана. "Към 17:30 ч. поискахме среща с някой от ръководството, който да ни даде обяснение. Пристигна служител, който каза да имаме търпение, че нещо ще се случи”, посочи потърпевшата жена. 

След настояване на пътниците пристига друг служител, който заявява, че самолетът е развален. И раздава вода и кроасани. По думите му цял ден се чакат части за машината, но до един час ще бъде отремонтирана и все пак полетът ще се състои. „Не знам дали това е реалната причина, но, ако Ви кажат, че самолетът е развален и че може би ще бъде оправен, Вие бихте ли си качили детето на този самолет? Аз не си качих детето”, заяви Светлана.

Пътничката и внучето ѝ прекарват часовете от 13 ч. до 20 ч. на летището. Тръгват си и са решени да търсят правата си.

Блокираните на летище в Германия българи ще съдят авикомпанията (ОБЗОР)

След сигналите за закъснели и отменени полети на авиокомпанията се стигна и до среща с Министерството на транспорта. Днес от компанията ще трябва да представят пред Гражданска въздухоплавателна администрация план за действие с превантивни мерки срещу подобни случаи.

В ефира на "Здравей, България" главният директор на ГВА Анелия Маринова заяви, че при отправени въпроси защо се случва това от авиокомпанията не дават логично обяснение. „Това, което те продължават да твърдят, е, че изпълняват на 98% планираните си полети. Тенденцията е изключително тревожна. Още на 1 август сме изпратили писмо до тяхното ръководство, копирали сме това писмо до ЕК и до Агенцията за безопасност на полетите”, добави тя.

Статистиката показва, че закъснелите полети от януари насам са - 330. Като става въпрос за закъснения от над 2 часа - след които се дължат компенсации. Отмени са били 80 полета.

От общо подадени 600 жалби, почти 500 от тях са именно за този превозвач. „Само за месец юли са закъснели 69 техни полета с 2 часа и повече, а 39 са отменени”, посочи Маринова.

"До края на деня трябва да ни предоставят план как смятат да се справят с тези системни нарушения", допълни главният директор на ГВА. Очаква се да бъдат наложени и санкции на фирмата. 

Indigo Partners продаде акции в Wizz Air за 400 млн. паунда

Компанията изпрати официална позиция до NOVA. От фирмата обясняват, че пътниците са били уведомени, предложени са им и ваучери за храна и вода. И уточняват, че тази година имат над 99% успешно изпълнени полети от и до България. А отменените били предизвикани от непредвидени обстоятелства, независещи от тях. И още - ангажират се да работят заедно с ГВА, за да се справят с всички натрупани до момента жалби.

От авиокомпанията допълват: "Мерките, които Wizz Air прилага и ще продължи да прилага, включват: Увеличаване на наличността на самолетите и добавяне на допълнителни резервни самолети, промени в графика на екипажите спрямо законовите норми, както и добавяне на повече време между полетите, за да се повиши гъвкавостта на разписанието, удвояване на оперативния екип и разделяне на процесите, за да се повиши ефективността им при евентуални промени в полетния график, внедряване на нов инструмент, базиран на изкуствен интелект, за прогнозиране и смекчаване на възможните смущения".