На какво са били обучавани работещите във фирмата

Схемата „подарък срещу кредит” е ощетила стотици българи. Разследване на NOVA показа потърпевши, които, без да осъзнават, са изтеглили кредити за хиляди левове. По случая започнаха проверки на НАП и КЗП, а сигналите от пострадали от измамата продължават да валят.

Как обаче е работила системата отвътре и как да били обучавани служителите на компанията? Пред NOVA говори служител на компанията, пожелал да запази анонимност. По думите на жената се търсят хора, които нямат възможности да купят продуктите, предлагани от компанията. „С измама, манипулация и предлагане на подарък те биват излъгани, че получават огромна награда, която всъщност не струва това, което се обявява на презентацията”, твърди жената.

Разследване на NOVA: Кредит за хиляди вместо подарък - пенсионери се оказват със заеми след рекламни събития

Тя допълни, че още с обаждането от колцентъра, на потърпевшите се предлагат подаръци под формата на смарт часовници, безплатни очила и очен преглед. „Това е поредната манипулация на фирмата. По телефона те казват на хората, че имаме добре обучен специалист, доктор, който безплатно ще прегледа тяхното зрение и ще изработи индивидуални очила за тях, по поръчка. Само че такъв лекар всъщност няма и никога не е имало”, разкри служителката на фирмата. По време на фиктивния преглед хората са убеждавани, че масажите помагат на зрението, добавя тя.


Има упоменат 14-дневен срок за връщане на продуктите. Условията обаче са целостта на опаковката да е непокътната. В противен случай клиентите не могат да направят рекламация. Компанията е със седалище в Полша, собствениците също са поляци, обясни анонимната жена пред камерата ни.

След репортаж на NOVA: Сигнали от десетки измамени от чатбота Станислава

Темата в студиото на „Здравей, България” коментира и адвокат Силвия Петкова. По думите ѝ доказването на измама в случая е много трудно. Юристът обаче е категоричен, че КЗП може да докаже наличие на нелоялна търговска практика.

Още в петък фирмата „Скай Лайн къмпани” определи като неверни и необосновани разказите, че потребителите не разбират, че са сключили договор за потребителски кредит. Ако някой не разбирал постъпките си - договори не били сключвани, твърдят още от дружеството.

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase