Съоръжението е на 70 години и до сега не е рехабилитирано

Основен ремонт на "Дунав мост" ще започне в средата на лятото. Очаква се той да продължи две години, като през това време движението в българския участък на моста ще бъде само в една лента и ще се регулира със светофар.

Според Агенция „Пътна инфраструктура”, през това време трафикът през границата няма да се утежни повече отколкото е сега, дори и през туристическия сезон. От областната управа в Русе са постигнали договореност с румънска страна до края на юни или началото на юли да заработи фериботна линия, която да облекчи тежкотоварния трафик. От въвеждането в експлоатация преди 70 години, основен ремонт на българската част на Дунав мост не е правен. Той ще струва 44 милиона лева, с които се предвижда рехабилитация на 1100 метра пътно платно, без железопътната част и основите. 

Превозвачи: Над 13 км е опашката от камиони на „Дунав мост” 2 от румънска страна

„Около 1100 метра е българският участък. Ще се ремонтира пътната част, ще бъде сменена плочата, асфалтовата настилка ще бъдат реновирани всички метални елементи по моста. Нашите изследвания на трафика показват, че ремонта няма да увеличи задръстването в Русе повече, отколкото е в момента” каза председателят на УС на АПИ Йордан Вълчев. 

„Ще работим седем дни в седмицата с удължено работно време, така че максимално да минимализираме затрудненията с трафика”, каза представителят на фирмата-изпълнител Тодор Гочев. 

Според областния управител на Русе Драгомир Драганов, до края на юни, най-късно до началото на юли, може да започне изграждането на фериботната връзка между Русе и Гюргево. Тя ще облекчи товарния трафик на камионите, които преминават през Дунав мост и евентуалното започване на ремонта на моста. 

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase