Видео, Скрийншот: Voice of America
Идеята на нов екологичен платноход е да привлече вниманието към изменението на климата
Използването на ветроходни кораби за превоз на товари може би се завръща. В наши дни екологичните плавателни съдове са оборудвани с най-новите технологии, съобщава Voice of America. Връщайки се към златната ера на плаването, френският товарен ветроход Grain de Sail ll превозва стоки от Европа до Америка и обратно. Капитанът Ян Журдан казва, че мачтите на кораба са толкова високи, че не могат да преминат под някои от известните мостове в Ню Йорк. „Максималното газене на кораба е 52 метра, така че по принцип не можем да минем под Бруклинския мост“ , разказва капитанът Ян Журдан.
Grain de Sail II току-що завърши 17-дневно пътуване от Европа до Ню Йорк. Той превозваше вино, шоколад, кафе и други деликатеси. „На кораба има и шест дървени бъчви с ром, които пренасяме от Франция. Докато го транспортираме, ромът се движи в бъчвите и придобива дървесен вкус“, посочва Журдан.
Луксозни плаващи къщи: Сред най-скъпите яхти в света има и българска следа (ВИДЕО)
Въпреки външния си вид, плавателният съд е само на две години. Целта му е да докаже на света, че един товарен кораб може да бъде екологичен. „Той разполага с електрически склад - стараем се да не стартираме нито един двигател и да не използваме дизел. Така че под корпуса има машини, които се въртят, когато корабът плава. Това произвежда енергия. Също така има и слънчеви панели“, казва капитанът.
Днес морската индустрия е отговорна за около 3% от глобалните емисии на парникови газове. Чистите товарни кораби като Grain de Sail II са далеч от стандартите на индустрията. Идеята на този екологичен кораб е да привлече вниманието към изменението на климата и начините за забавянето му. „Идеята беше да се възроди транспортът с платна през 21 век. Да започнем да строим съвременни товарни платноходи, които са 100% задвижвани от вятъра, за да прекосяваме Атлантическия океан“, разказва Журдан.
Еко папа: Франциск получи нов електрически автомобил (ВИДЕО)
В плавателния съд има много модерни технологии и се обслужва от екипаж от осем души.
Пътуването от САЩ до Европа може да отнеме на лодка с дизелов двигател от 10 до 20 дни. На Grain de Sail ѝ отнема около 17 дни, ако не спира в Латинска Америка за кафе и какао, допълва VOA.
Редактор: Цветина Петрова