Снимка: istock
Само 2% са жертвите са загубили живота си при инциденти по време на снеговалеж, проливен дъжд и мъгла
Анализ на данните за 2024 г. сочи, че при катастрофи, станали по време на снеговалеж, проливен дъжд и мъгла, са загинали 10 души или от 2% от всички жертви на войната по пътищата за годината. Когато времето е било сухо, слънчево и благоприятно за движение са загинали 352 души или 73% от общия брой. Това съобщи Институтът за пътна безопасност.
„Изводът, който можем да направим е, че мобилността в България е силно ограничена. По-малкото жертви в лошо време се дължат на по-ниските скорости за движение, които водачите избират при лоши атмосферни условия. Докато при хубаво време организацията на движение / скоростните режими, определени от собствениците на пътя, не са съобразени със състоянието на пътищата“, обясняват експертите.
„Лошото поддържане, много често липсата на такова, както и благоприятната корупционна среда в Агенция „Пътна инфраструктура“ са основното предизвикателство за българското правителство през 2025 година“, заявиха от ИПБ.
За 40 минути спряха два пъти един и същ автомобил, управляван от различни пияни шофьори
Според Института Министерството на вътрешните работи отчита рекордни нива на контрол, като през 2024 година са констатирали над 3 милиона нарушения по ЗДвП, като над 1 милион от тях са за превишена скорост. „Спадът от 8% по-малко загинали при ПТП спрямо 2023 година основно се дължи на случайни събития, като атмосферни условия, единични катастрофи с един загинал, сериозните затруднения/задръствания на трафика в столицата и др.“, допълниха те.
Експертите на Института за пътна безопасност настояват да бъдат преразгледани всички стратегии и планове за действие на отговорните институции, като започне да се отчита реално влиянието на лошата/опасната инфраструктура, както и контрола на МВР да обхване и пътната инфраструктура.
Данни: Институт за пътна безопасност
Редактор: Камена Георгиева