Престижна награда за ПРОМЯНАТА от Национална мрежа за децата за приноса й към благосъстоянието на децата и тяхното бъдеще
В навечерието на Деня на детето Нова Броудкастинг Груп получи още една награда за своята най-голяма социално отговорна инициатива ПРОМЯНАТА, която реализира съвместно с фондация „Промяната”, част от Reach for Change. ПРОМЯНАТА бе отличена в категория „Кампания и социална иновация” в шестото издание на наградите „Златна ябълка” на Национална мрежа за децата за принос към благосъстоянието на децата в България. Целта на отличията „Златната ябълка” е да популяризират необходимостта от специално внимание към децата и тяхното бъдеще. Това е второ престижно отличие за ПРОМЯНАТА, след като в началото на годината инициативата спечели голямата награда „Инвеститор в обществото” на Българския форум на бизнес лидерите.
„Разликата е в това, че ПРОМЯНАТА наистина не те храни с риба, а те учи как да си я ловиш сам. И тази година интересът е много голям. Много съм щастлива, че има надграждане и развитие. Тази награда е голяма чест за нас”, коментира Силва Зурлева, член на Борда на директорите на Нова Броудкастинг Груп.
На 20 май приключи кандидатстването в конкурса за социални предприемачи, който за трета поредна година дава възможност на отделни личности и организации с иновативни решения, предприемачески дух и силна мотивация да работят за подобряване на живота на децата в България. Подадените 213 проекта вече преминават през няколко етапа на оценка и в средата на юли 20 от кандидатите, с най-добре развити проекти, ще бъдат поканени на допълнителни обучения. Онлайн гласуването през октомври ще даде възможност на публиката да избере трите проекта финалисти, които ще получат финансиране, медийно внимание, менторска подкрепа, обучения и достъп до международната мрежа на ПРОМЯНАТА през 2017 г.
За по-малко от две години след старта си през 2014 г. ПРОМЯНАТА показа, че социалното предприемачество има сериозен потенциал за развитие у нас. През 2015 г. социалните предприемачи, част от първите две издания на ПРОМЯНАТА, благодарение на усилената си работа и желанието си да помогнат на децата в България, достигнаха до 545 български деца и промениха живота им към по-добро. Паралелно с избора на новите проекти от третото издание на конкурса, Нова Броудкастинг Груп и фондация „Промяната” ще продължат да подкрепят и девет от настоящите социални предприемачи в ПРОМЯНАТА и през 2016 г., които са си поставили за цел в рамките на тази година да подобрят живота на повече от 1 000 деца в България.