Здравейте, Изпращам Ви покъртителни кадри от родните железници, които показват как се пътува от София до Бургас в разгара на лятото. Действието се развива в петък срещу събота (31.07/01.08.2015 г.) в нощния влак № 8627. Както се вижда от снимките, в него имаше над 250-300 правостоящи пътници, на които БДЖ бяха издали билети, без реално влакът да има такъв капацитет. Още от Централна гара пътниците без места бяха стотици, което не попречи на БДЖ да продаде поне още толква билети и от следващите гари Подуяне и Искърско шосе. В резултат влакът пътуваше свръх пренаселен, а хората бяха принудени да изтърпят ужасните условия по пътя за морето, седейки на мръсния под, пред тоалетните и в претъпканите коридори. Бих приел тези обстоягелства, ако ставаше въпрос за крайгрйдския влак от Своге или Банкя. Но това е НОЩЕН влак, пътуващ цели 8 часа до Бургас. Най-скандалното в случая бе тоталното незачитане на правилата за безопасност при пътуване на дълги разстояния. По закон, в такъв влак не може да има повече от 20 правостоящи във вагон (при 40-50 в този влак, както се вижда и от снимките). Категорично забранено е струпването на много хора в предверията на вагоните, както и между страничните врати на композицията. Също строго забранено е поставянето на какъвто и да е багаж на пътеките между вагоните, с цел да не се възпрепятства евентуална евакуация. Излишно е да споменаваме, че нито едно от тези правила за безопасност по време на път не беше спазено. Не просто комфорта на пътуващите беше поставен на заден ред, но и тяхната безопасност! За жалост, никой в железниците ни не си е взел поука от пожара във влака София-Кардам, катастрофата на гара Калояновец, както и многото други инциденти с влак. Явно до следващата катастрофа! А коментарът на един от кондукторите, когато го помолихме да се обади на колегите си, за да бъдат предварително подготвени допълнителни вагони, които да се закачат на влака на гара Пловдив - "Да не съм луд да събудя колегите посред нощите..." - трагикомедията е пълна. Уви, за сметка на пътуващите и тяхната безопасност. С уважение: Мартин Николов