При пожара загинаха девет души през 2008 г...

С нови задачи за вещите лица приключи поредното заседание по делото за пожара във влака София – Кардам, при който загинаха девет души през 2008 г. В съдебна зала бяха изслушани заключенията на експертите,  направени след безпрецедентен следствен експеримент миналата година. Той трябваше да покаже дали за 4 минути шафнерът Георги Георгиев е могъл да предотврати трагедията.

 

От уточняващите по заключенията на експертите въпроси стана ясно, че резултатите от следствения експеримент покриват данните от пожаротехническата експертиза, показанията на самите обвиняеми и тези на свидетелите за действията на шафнера и началник влака по време на пожара. Движели са се изключително бавно.

 

\"Имали са достатъчно време и обективна възможност да изпълнят това, което им е предписано в нормативните актове, за които става въпрос, за да се избегне този резултат със смъртта на тези хора\", обясни Йоранка Вандова – адвокат на част от пострадалите.

 

Според защитата на шафнера, данните от възложения от Върховен касационен съд следствен експеримент, с който висшите магистрати отмениха присъдите и върнаха делото на апелативна инстанция, не са обективни. Шафнерът нямал достатъчно време да реагира.

 

\"Къде е субективният фактор тук, замислете се, къде са заспалите пътници, които стават сънени, тичат с багажите в коридорите, възпрепятстват\", попита Пламен Енчев – адвокат на шафнера.
Близките на пострадалите настояват  за осъдителни присъди на шафнера Георги Георгиев,

 

началник влака Иванка Костадинова и оправдания на предишни инстанции бивш началник в  БДЖ  Георги Иванов. Следващото, заседание по делото е насрочено за  22 март.