Болничното ръководство не се зарадва на проверката на сигнала ни...
Родители на болни деца, лекувани в детското ентерологично отделение на болницата в Бургас ни потърсиха, за да разкажат за лошата обстановка там. Майка, чието дете е изписано преди дни, се оплака от липсата на елементарни битови условия.
Детското ентерологично отделение се намира на третия етаж в бургаската болница. В него преди дни постъпва майката с детето си на година и 10 месеца. Жената не пожела да покаже лицето си, защото се страхува, че може да й се наложи да постъпи за ново лечение.
„Още с приемането всяка майка е длъжна да подпише декларация за тридневен престой, което означава, че нямате право да излезете преди да са минали три дни. За всяка вечер престой се плаща по 20 лева на легло. Нито ви дават правото да си оставите детето там, ако нямате възможност да платите. Просто оставаш там, нямаш право на избор и оставаш, докато не го изпишат и това е", разказа майката.
Жената няма претенции към лекуващия екип и персонала, но е ужасена от условията, за които плаща: „Като цяло стаите са добре, но всички майки трябва да ползват една и съща баня, една и съща тоалетна, която просто е в критично състояние – няма души, няма елементарни условия, хлебарки, мухъл, плесен и това в инфекциозно отделение. Тоалетната чиния е просто в критично състояние и поне 10 майки ползват една и съща тоалетна".
Да снимаме не бяхме допуснати, поради естеството на отделението. Пред него обаче историята на майката, която ни потърси, за да се оплаче, потвърди жена, чиято дъщеря е в същото отделение.
„Четвърти ден са тук, просто нечута хигиена, нечуто лоша храна, всичко е отврат", разказа Лиляна Димитрова.
Болничното ръководство не се зарадва на проверката на сигнала ни. Все пак обясни, че се правят ремонти.
„Условията ни са такива в нашата болница. В момента правим всичко възможно за изграждането на новото инфекциозно отделение, където ще бъдат подобрени и в рамките до една година новото инфекциозно отделение ще посрещне с тоалетни, с хубави условия, техническо оборудване за пациенти, които се нуждаят от този тип медицинско обслужване", обясни раздразнен д-р Георги Матев - изп. директор на МБАЛ-Бургас.
Репортер: Бургас Цеца Алексова