Това сочат резултати от мащабно проучване сред фирмите

Малките и средните фирми в България, които традиционно рекламират в интернет, имат най-висок среден месечен бюджет за реклама от фирмите в Централна и Източна Европа (ЦИЕ). Това показва мащабно проучване на ЕТАРГЕТ, проведено в 7 от 9-те страни, в които мреж ата оперира, а именно – България, Словакия, Чехия, Унгария,  Хърватия, Румъния и Сърбия. 

 

Резултатите от проучването* се базират на анкети сред 1300 фирми. Подробна инфографика с данните, получени от него, може да видите ТУК

 

Една пета от анкетираните фирми у нас заявяват, че инвестират над 4000 лева месечно за реклама. 26 на сто инвестират до 200 лева, 23 на сто – до 600 лева, 18 на сто – до 4000 лева, а 13 на сто – до 2000 лева. В Сърбия делът на фирмите, които отделят над  4000 лева за реклама месечно е 10 на сто, а в другите страни този процент е между 3 и 6 на сто. Най-много са фирмите с най-скромен бюджет – до 200 лева, в Румъния и Хърватия – съответно 55 и 54 на сто. 

 

Интересно е да се отбележи, че около половината от анкетираните фирми в 7-те страни заявяват, че влагат средства в реклама непрекъснато. Най-много са те в Чехия – 56%. Веднага след нея се нареждат България – с 54%, и Унгария – с 51%. В другите страни този дял е между 41 и 49 на сто.
По отношение на целта на направената инвестиция, в България най-много фирми (в сравнение с другите страни) са склонни да рекламират в подкрепа на повишаване на популярността на марката или продукта си. Процентът им е 42 на сто. В Румъния с тази цел рекламират 41% от фирмите, в Хърватия - 40 на сто, в Сърбия – 39 на сто. Другата основна цел, с която компаниите рекламират, естествено е повишаване на продажбите. 70 на сто от компаниите в Чехия и Унгария инвестират в реклама по тази причина. Делът на фирмите у нас, които влагат средства за това, е 58 на сто. 

 

Като рекламен канал интернет е използван от фирмите най-много в Чехия. Той достига до 74% от рекламния бюджет. У нас този дял е 69%. 

 

Друг интересен извод от проучването е, че сред малките и средните фирми в ЦИЕ ЕТАРГЕТ е вторият най-често използван инструмент за интернет реклама след рекламата в търсачките. 

 

*Повече за проучването: 

 

Проучването е разработено от ЕТАРГЕТ на базата на анкети, в които са участвали представители на 1300 фирми от 7 страни от Централна и Източна Европа - България, Словакия, Чехия, Унгария,  Хърватия, Румъния и Сърбия.  Важно е да се отбележи, че тези компании традиционно рекламират в интернет и по-специално – в мрежата на ЕТАРГЕТ. 65% имат межу 1 и 3-ма служители, 25% - между 4 и 10, 6% - между 11 и 30, а 4% - над 31. 70 на сто от респондентите са директори или собственици на фирмите, 12 на сто – служители, натоварени с повече задължения или ръководители в съответните фирми . 38 на сто от фирмите работят в сектора на услугите. 30 на сто пртежават онлайн магазин. 14% са в производствената сфера, 7% - в търговията на едро, а 4% - в търговията на дребно. 

 

Повече за ЕТАРГЕТ

 

ЕТАРГЕТ е международна рекламна мрежа, основана през 2002 г. в Словакия. Тя оперира в още 8 страни от Централна и Източна Европа – България (www.etarget.bg), Чехия, Унгария, Румъния, Сърбия, Полша, Хърватия, Австрия. На всички посочени пазари ETARGET е водеща платформа за целева реклама в интернет. 

 

*Платена публикация