79 ученици са получили максимален брой точки по български език и литература

Семокласниците от София, Смолян, Варна и Търговище са на челните места по най-високи резултати на държавното външно оценяване, сочи анализ на резултатите. Най-зле са се представили учениците от Плевен, Разград, Пазарджик и Плевен. Тенденцията обаче показва повишаване на резултатите във всички региони на страната.

 

79 ученици са получили максималния брой от 65 точки по български език и литература, а 1 111 ученици - по математика. 4 694 са седмокласниците са с отлични оценки по български език и литература, а 6 478 – по математика. 

 

129 ученици имат 0 точки по български език и литература, а оценка слаб 2 са получили 9 805. 77 седмокласници имат 0 точки на задължителния модул по математика, а слабите оценки са съответно 12 824. При допълнителния модул, по който пишат седмокласниците, желаещи да кандидатстват в елитните гимназии, осем ученици са получили максималния брой точки по български език и литература, които са 100.

 

93-ма седмокласници са постигнали максималния резултат по математика. 

 

Оценка отличен 6 по български език и литература са получили 4 074 седмокласници, а по математика – 2 210. 770 са двойките по български език и литература при допълнителния модул, а по математика слабите оценки са получили 2 069 ученици. 

 

Изводите на МОН след резултатите сочат, че при преразказа, по който са работили седмокласниците, съдържанието се предава вярно, в съответствие с развитието на действието. Учениците са демонстрирали и умения за съобразяване с дидактическата задача. В същото време седмокласниците допускат пунктуационни грешки при сложните смесени значения. Грешки се наблюдават и при съвместната употреба на глаголните времена.

 

По математика седмокласниците се представят по-успешно с алгебричните, отколкото с геометричните задачи. Много добре са усвоени и формулите за съкратено умножение и решаване на линейни уравнения. Значително по-добре спрямо предходни години, се разчитат диаграми и се правят изводи от извлечената информация.

 

При допълнителния модул по математика седмокласниците са срещнали трудности при решаването на геометричната задача. Не е висок и процентът на напълно справилите се с алгебричната задача. 

 

Близо 57 хиляди или 95% от седмокласниците са се явили на държавното външно оценяване, като с две точки е повишена и скалата за получаване на оценка среден 3. Анализът на резултатите сочи, че постижимостта на учениците в седми клас е по-ниска от постижимостта им четвърти клас. Според експертите това се дължи на различни инструмент и формат на оценяване. Възрастовите особености също са част от причините.