Това е най-голямата дълбочина, на която досега е откриван живот под океана

Учени съобщават, че са открили живот на голяма дълбочина под земята - находка, която ги кара да смятат, че бактерии са в състояние да оцелеят дълбоко под повърхността и на други планети, пише в. "Дейли мейл", цитиран от БТА.

Специалисти, работещи по международната програма за океанския открития (IODP), са се натъкнали на едноклетъчни организми, които живеят на 2,4 километра под морското дъно край бреговете на Япония. Това е най-голямата дълбочина, на която досега е откриван живот под океана.

На такава дълбочина сферичните микроби живеят без необходимите за оцеляване светлина и кислород, и с оскъдно количество вода, и понасят налягане, което би смазало повечето други организми. Вместо това бактериите преработват необходими за оцеляването им химикали, разграждайки въглеводородни съединения във въглищата около тях.

Откривателите съобщават също, че въпросните микроорганизми имат изключително бавен метаболизъм. Подобни открития карат учените да смятат, че е възможно да има форми на живот дълбоко под повърхността и на планети като Марс, на които някога също е имало вода в течно състояние.

Следващата цел на учените е да определят дали различни видове бактерии обитават залежите от въглища под морското дъно, или става въпрос само за един доминиращ вид. Следващата цел на учените е да определят дали различни видове бактерии обитават залежите от въглища под морското дъно, или става въпрос само за един доминиращ вид.