Все още не е ясно дали шофьорът е бил зад волана непрекъснато в рамките на 12 часа
Актове за над 10 000 лева е получила фирмата-превозвач, чийто автобус катастрофира на магистрала „Тракия”. Десетките глоби са наложени от началото на годината.
Автобус се преобърна в канавка на АМ „Тракия”, има пострадали (СНИМКИ)
Разследващите трябва да установят кой е виновен за инцидента, а посоките, в които работят, са три - дали шофьорът е заспал заради преумора, дали автобусът е бил технически изряден, или проблемът е бил друг.
„Към момента свидетелските показания клонят към версията за преумора, но не са изключени и останалите две версии”, заяви Мина Грънчарова, районен прокурор на Ямбол.
КАТАСТРОФАТА НА „ТРАКИЯ”: Повдигат обвинение на шофьора на автобуса (ВИДЕО+СНИМКИ)
Все още не е ясно дали шофьорът е бил зад волана непрекъснато в рамките на 12 часа, както твърдят свидетели. Самият той не е дал обяснение по време на разпита.
Открит е само стар тахографски лист на друг шофьор. Тоест разследващите няма как да разберат от него какво точно се е случило. От Транспортното министерство са категорични, че контрол има. Доказвали го резултатите от проверките им.
В страната имало 1500 лиценза и досега са съставени 12 000 акта за 6 милиона лева. „Юнион Ивкони”, чийто автобус катастрофира, също не били изрядни - с 28 акта от началото на годината. Два на фирмата и 26 на шофьорите.
Вдигнаха катастрофиралия автобус на „Тракия” (ВИДЕО+СНИМКИ)
В позиция до медиите от „Юнион Ивкони” обаче твърдят друго - от началото на годината имали само един съставен акт и то обжалван. Освен това шофьорът носел отговорност за тахографаския лист. Затова, ако се установи пропуск, той щял да понесе отговорност.
Основният обвиняем за катастрофата бил назначен преди малко повече от месец във фирмата. От 2009 година нямал нито едно нарушение. След като приключат проверките, може да се стигне и до отнемане на лиценза на фирмата, ако се установят сериозни нарушения.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.