Ако пакетът бъде приет, България ще сезира Съда на ЕС, закани се Росен Желязков

Европейските институции се споразумяха по два от най-спорните въпроси на пакета "Мобилност", на които България се противопоставя. Става въпрос за връщането на камионите и условията за шофьорите им. 

Шест страни подписаха общ документ по темата „Мобилност” (ВИДЕО)

Разписаните промени предвиждат шофьорите да почиват в кабините на тировете не повече от 45 часа на седмица, а през останалото време в хотел. Освен това те трябва да се връщат в страната, в която е регистрирано превозното средство поне веднъж на 4 седмици, а камионът - на 8 седмици.

Транспортната комисия на ЕП даде "зелена светлина" за преговори по пакет "Мобилност"

България и останалите страни, които са против тези промени, ще обсъдят завеждането на иск в Европейския съд заради пакета „Мобилност”. Недоволни са и превозвачите.

„За нас решенията са по-малко лоши от тези, които бяха, и по-малко добри от тези, които очаквахме и за които настоявахме по време на преговорите. Оптималният вариант щеше да бъде да отпадне връщането на превозното средство и да е ясно, че водачът ще има правото да определя къде ще прекарва своята седмична почивка”, коментира министърът на транспорта Росен Желязков.

„За нас е абсолютен шок как връщането на камиона остана в текстовете за коментар, при положение, че сме на прага на гласуването на Европейската сделка на Комисията и всички ясно сочат, че връщането на камиона е в разрез с приоритета за екологична Европа”, посочи Николай Рашков  от Съюза на международните превозвачи.

 

 

На 18 декември предстои гласуване в Съвета на Европейския съюз. Малко вероятно е текстовете да минат и през Европарламента до края на тази година.