Част от тях отчитат спад на оборотите с 25-30% в последните седмици
Напрежение сред търговците в моловете. Те са готови за протест с искане за по-ниски наеми и намалено работно време. Две седмици след отварянето на обектите им търговците отчитат малко клиенти и много натрупани загуби.
Спазват ли се мерките и как протича пазаруването в моловете?
„Клиентите са много по-малко от преди. Това не е неочаквано поради ред причини - най-вече това, че много хора предпочитат да не излизат от вкъщи, въпреки че падна забраната. Освен това, е некомфортно да се пазарува на два метра един от друг. Некомфортно е да избираш стока и да ти дишат в гърба. Борбата на търговците е да оцелеят, не да излязат „на зелено”, каза Мариан Колев от Българската ритейл асоциация.
Магазините в моловете търпят големи финансови загуби
По думите му по времето, в което е имало забрана за работа на търговски обекти и молове, е задължително освобождаването от месечен наем. Асоциацията настоява и за фиксиране на неустойките при разваляне на договор за такъв. „Много от наемодателите са предвидили неустойки в размер на дължимите суми до крайния срок на договора. Понякога става въпрос за 5-7 години”, уточни Колев.
Другото искане на собствениците на магазини е намаляването на работното време, така че те да затварят в 20, вместо в 22 часа. По думите на Колев това ще намали разходите им за осигуряване на работна сила и ще осигури повече време за дезинфекция.
Управителят на търговски обект Емануил Гинев обясни, че клиентите избягват да пазаруват след 20 часа. По думите му в последните две седмици се отчита 25-30% спад на печалбите.
За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.