Инспекцията идва на фона на поредица от жалби и сигнали

Енергийният регулатор започва проверка на топлофикационните дружества в страната, включително "Топлофикация София". Инспекцията идва на фона на поредица от жалби и сигнали на живеещи в София заради получените изравнителни сметки. Потребителите се оплакват, че по-ниските цени на природния газ не са довели до възстановяване на надвзети суми, а напротив – трябва да плащат още.

73% от клиентите на най-големия топлинен счетоводител в София имат да получават пари

Високи изравнителни сметки за парно на фона на силно понижена цена на природния газ. Разминаването в очакваните и получените фактури предизвика вълна от недоволство и поредица от жалби на потребители. Потребители се оплакват и че не разбират фактурите.

На фона на оплакванията, енергийният регулатор обяви, че започва проверка на Топлофикациите. Тя трябва да установи размера на надвзети суми за топлоенергия. Но с уточнението, че инспекцията е регулярна и не е продиктувана от оплакванията на гражданите. Проверка на изравнителните сметки поиска и  омбудсманът Диана Ковачева.

Омбудсманът поиска извънредна проверка на „Топлофикация София“ заради сметките

„Буквално сме заляти от жалби на граждани, които сигнализират за едни символични суми, възстановявани в резултат на намаляването на цената на природния газ. Проверката трябва да бъде направена в кратки срокове. Краят на октомври ми се струва доста далече”, смята тя.

В отговор на недоволството от „Топлофикация София” обясняват, че абонатите не усещат по-ниската цена на природния газ, защото сумите не се връщат, а се приспадат. От топлинното дружество твърдят, че вече са приспаднали 24 млн. лева от сметките на потребителите за месец юни.

„Топлофикация София” започна да връща надвзетите пари заради намалението на цената на газа

„Сметките, които са за връщане от изравнение на топлинната енергия, тоест платени са повече, а е консумирано по-малко, могат да бъдат получени на ръка. Но сумата, която е от намалението на топлинната енергия, не може да бъде върната нито на ръка, нито по банков път. Тези суми единствено и само се прихващат. Тук е и разминаването с очакването на потребителите”, обясни говорителят на „Топлофикация-София” Елизабет Павлова.

Дали има и други причини за разминаването между очаквания и фактури, ще покажат проверките.

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.