Така сигналът на всеки гражданин ще стига директно до институцията, която стопанисва пътя

Обсъждат се промени, с които всеки да може да подава сигнали за опасности на пътя в единна информационна платформа. Проектът е заложен в Закона за пътищата и целта е да се въведат у нас правилата за всички страни- членки  на Европейския съюз. 

Отново скоростен рекорд в Пловдив навръх Бъдни вечер

Ако електронната система стане факт, сигналът на всеки гражданин ще стига директно до институцията, която стопанисва пътя. След това от там ще са длъжни да публикуват в платформата информация за всички предприети мерки.

И още от предложените промени – да се създаде регистър на експертите по пътна безопасност. А те, от своя страна, ще правят целенасочени и периодични инспекции на шосетата. Целта е стопаните на пътя да могат да възлагат задачи на квалифицирани лица.

Сблъсък на пет автомобила заради изпреварване край Нареченски бани

Въвеждането на процедурите не е задължително за всички пътища в страната, а само за тези, които са част от Трансевропейската мрежа, както и изградените с европейско финансиране. Предвижда се правилата да се прилагат и за магистрали и първокласни пътища. За второкласни, третокласни и общински ще е по желание и на практика не е ясно дали за нередности по тях ще можем да подаваме сигнали.

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК или iOS (Apple) ТУК.

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.