Всеки може да подкрепи своя фаворит като гласува до 2-ри декември на www.nova.bg/promyanata

Да 2 декември продължава онлайн гласуването за победителите в осмото издание на ПРОМЯНАТА. Това е най-голямата инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява в партньорство с Reach for Change България. Всеки желаещ може да се запознае с идеите на петимата социални предприемачи и да даде своя глас за един от тях на сайта www.nova.bg/promyanata  

„Традиционно финалистите тази година, както и в предходните години на изданието, са петима. Това са „МОНЕТИ“ Академия, „Захариев Файт тийм“, Фондация „Активна историческа карта“, Фондация „ПРОЗНАНИЕ“ с тяхната инициатива известна като „ТИЙНОВАТОР“ и Фондация „Децата и града“, обявява в предаването „Социална мрежа“ по NOVA NEWS Стояна Стоева, програмен мениджър на Reach for Change България.

Започна онлайн гласуването в осмото издание на ПРОМЯНАТА

„Тази година каузите на финалистите в по-голямата част са насочени към образованието, като това са „МОНЕТИ“ Академия, Фондация „Активна историческа карта“ и „ТИЙНОВАТОР“. Въпреки че говорим за образование, става дума за различни направления. Инициативата на „МОНЕТИ“ Академия е насочена към развиването на финансова грамотност в децата в ранно училищна възраст, за сметка на това „ТИЙНОВАТОР“ са се насочили към развиване на предприемачески умения в децата в тийнейджърска възраст, а Фондация „Активна историческа карта“ от своя страна има за цел да повиши интереса в децата и младежите в обучението по история и география, като развиват интерактивни карти. Те биха направили обучението по двата предмета много по-завладяващо за децата и адекватно според нуждите им от съвременна гледна точка. Другите два проекта са  в различна посока. Инициативата на „Децата и града“ има за цел да подобри средата на децата в училищна възраст. Миналата година те са стартирали своят проект с идеята за реновиране на тоалетните в общинските столични училища, но техните амбиции многократно надхвърлят тази част като целта им е да създадат адекватна инфраструктура. Това е само първа стъпка, тъй като планират да продължат да работят в посока реновиране на столови и цялостно стимулираща среда в училищата. Инициативата на „Захариев Файт тийм“ работи в посока приобщаване на деца с увреждания. Създаване на фитнес зали, които да могат да позволят на една много специфична група от деца, които често остават изолирани от възможността да общуват социално, да имат достъп до услуги, които развиват тяхната физика и моторика. Той се е посветил на тази кауза, която работи не само за укрепване на тяхното физическо състояние, но всъщност е прекрасен инструмент, те да подобрят качеството си на живот и социализацията“, дава повече информация за петимата финалисти Стояна.

„Тийноватор” гради мост между опитни и бъдещи бизнесмени

„Добрата новина за всички кандидати беше, че няма да има финалист, който да не получи финансова награда. Четирима от финалистите ще получат по 10 000 лв., а големият финалист победител ще получи безвъзмездно финансиране от 30 000 лв.“, разкрива каква ще е наградата, която ще помогне на финалистите да развият своя проект. „Това е само част от подкрепата, която реализира ПРОМЯНАТА, а също така, всички те ще бъдат включени в шестмесечна програма за подкрепа. Ще имат възможност да работят по-фокусирано, с външни експерти и специалисти от различни области, така че да могат да развият инициативите си. Става дума за бизнес модели или изграждане на екип, съобразно техните нужди, така че да могат да продължат да развиват във времето каузите, на които са се посветили.“

ПРОМЯНАТА е фитнес за деца с увреждания и специални нужди, с цел рехабилитация и социализация

„За 8 поредни издания на ПРОМЯНАТА са подкрепени над 200 000 деца. Така че нашето мнение, както и предполагам и на колегите е, че има смисъл и нужда от социалното предприемачество. Социалните предприемачи са хора с изключителна чувствителност към съществуващите социални проблеми и с безкрайно много смелост. Опитът до тук показва, че има широко поле на развитие. Не само в България, тъй като тук следваме международни тенденции и тук се говори все повече за социално предприемачество. Има организации, които съществуват на този пазар повече от десет години. Това са едни много прогресивни хора. В България има законодателство за социалното предприемачество едва от две години и половина. Тези хора са занимават от години и има различни сегменти в социалното предприемачество в България. Има да се извървят още много стъпки, разбира се“, прави своята равносметка програмният мениджър на Reach for Change България.

ПРОМЯНАТА е превод на историята и географията на дигитален език

„Много неща можем да направим, като една част са в полето на политиките и на държавата, където има нужда от повече усилия, за да има благоприятна среда за развитие в сферата на социалното предприемачество. От една страна облекчени режими за социалните предприятия, а от друга страна, създаване на повече инструменти за развитие на инвеститорите“, споделя какво може да се направи, за да се увеличат предприемачите в тази сфера.

ПРОМЯНАТА е съвременна и пълноценна училищна среда

„Тази година броят на кандидатите беше по-малък в сравнение с предходни години, но трябва да имаме предвид, че през последните две години сме под знаменателя на COVID. Вероятно само по себе си това е вид успех, че успяваме да поддържаме интереса към програмата и означава, че предприемачите са готови да влязат в едно по-различно развитие на средата", разкрива каква е разликата в сравнение с предишни години Стояна Стоева.

ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за осма поредна година в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата и младежите в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 200 000 деца и младежи от цялата страна, а Нова Броудкастинг Груп инвестира над 190 000 лв. в инициативата всяка година.