Коментар на Кристина Патрашкова, Александър Сано, Луиза Григорова, Зузи Аспарухова и Тодор Лазаров

Брилянтен, енигматичен, но и опасен физик, който участва в едно от най-страховитите изобретения на човечеството – атомната бомба. Робърт Опенхаймер. Филмът на Кристофър Нолан може да си тръгне с цели 13 „Оскара“ в ръка. А Килиан Мърфи, който влиза в образа му, е ирландското чудо на киното.

"Много се радвам, че филмът се появи, защото дава основание да поговорим за важните неща, които се случват с човека и света днес. Най-важни са посланията, които отправят филмите. Хората са ужасно объркани, живеем на фона на две войни, а технологичният бум обърква още повече. Светът и Холивуд започват да се взират повече в човека и в минали факти, дори и да са позорни и крити. "Опенхаймер" доказва, че национални травми могат да бъдат лекувани чрез киното. Засяга се и проблемът за закъснелия морал", заяви журналистът Кристина Патрашкова. И допълни, че е на мода режисьорите да се занимават с темата за злото.

15 неща, които не знаете за „Оскарите“ през 2024 г. (ВИДЕО+СНИМКИ)

Александър Сано на свой ред счита, че само човекът е създаден с възможността да се самоунищожи. "Силата на пропагандата е един от най-големите бичове на нашето съвремие. В днешно време в нито една информация не може да си 100% сигурен. Хубаво е, че изкуството се бърка в това, защото живеем в съмнение. "Опенхаймер" е изключителен диамант в киното. Когато напрежението става много силно, някой трябва да пуска идеята, че това не е добре. Хубавото на филма е, че е пълен със смислени сцени, които могат да бъдат запомнени", отбеляза той.

Актрисата Луиза Григорова смята, че "Оскарите" стават все по-политически настроени. "Режисьорите сякаш се опитват да изкупят грехове, натрупани десетилетия назад, разказвайки истории. Падението на няколко човешки души не значи падение за цялото човечество. Имаме бъдеще като смислени и добри хора. Нолан разказва във филма чрез черно-бял и цветен подход - двете гледни точки. Цветната е това, което зрителят съпреживява - съмненията на Опенхаймер. Черно-бялата е обективната, тя е в очите на Робърт Дауни, който гледа и разпитва. Режисьорът е искал да влезе в човешката душа на физика Опенхаймер, създал най-ужасното нещо в човечеството", подчерта тя.

ЗА ПЪРВИ ПЪТ: Български екип в музея на киното в Холивуд (ВИДЕО)

Кинокритикът Зузи Аспарухова определи "Убийците на цветната луна" като фаворит. "Отначало идеята е филмът да бъде разказан от гледната точка на ФБР. Скорсезе обаче избира да разкаже много по-хронологично историята, да се концентрира в човешката история и зародиша на злото. Имаме три филма за геноцида на тези "Оскари" - "Убийците на цветната луна", "Опенхаймер" и "Зона на интерес". Съвсем възможно е Лили Гладстоун да вземе "Оскар", коментира тя.

ВСИЧКО ЗА "ОСКАРИ" 2024

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase