Защо е нямало реакция от човека на длъжност ръководител полети предстои да разберем, допълни авиоекспертът
Пътнически самолет се сблъска с хеликоптер и падна в река във Вашингтон. Американски медии съобщиха, че вече са извадени 28 тела от реката. По време на брифинг американският държавен глава Доналд Тръмп обяви, че оцелели няма.
На борда на двете машини е имало общо 67 души. Какво може да не е сработило преди най-смъртоностната авиокатастрофа в САЩ от 24 години?
Пътнически самолет се сблъска с хеликоптер и падна в река във Вашингтон, има жертви (ВИДЕО+СНИМКИ)
Според журналиста и действащ пилот от гражданската авиация Александър Богоявленски е стандартна процедура да попиташ член на екипажа на някои от самолетите в района, който контролираш, дали има визуален контакт с друг летателен апарат. "Ако получиш потвърждение, трябва да одобриш визуална сепарация. Авиокатастрофата се е случила в силно контролирана зона и в непосредствена близост до международното летище "Рейгън". На борда на самолетите има доста специализирано оборудване. Разчита се на транспондерите, специална система се използва за предотвратяване на сблъсъци във въздуха. Основният транспондер на хеликоптера не е предавал сигнал преди катастрофата, но тази система няма и как да сработи на пределно ниската височина, на която са се намирали двата летателни апарата", заяви той в „Интервюто в Новините на NOVA”.
По думите му за избягване на сблъсъка се прибягва до две възможни маневри - изкачване или снижаване. "Когато си на пределно ниска височина, няма накъде да снижаваш. Излитането и кацането са критични фази в полета. Радарният контрол издава нотификация в червено, която предупреждава ръководител полети, че две машини са в непосредствена близост и има опасност от сблъсък. Защо е нямало реакция от него, предстои да разберем. Двамата пилоти са били на еднаква радиочестота - било е възможно да се чуят. Двата екипажа би трябвало да се оглеждат къде се намира другия самолет, след като се предприема визуална сепарация. Много е трудно да се ориентираш през нощта над град с изключително много светлини. Разпознаването на другата машина може да бъде много затруднено в такава ситуация", посочи авиоекспертът. И допълни, че на хеликоптера е имало допълнително стъкло, наречено head up дисплей, който допълнително е усложнил информацията за пилотите.
Целия разговор гледайте във видеото.
Редактор: Цветина Петкова