Снимка: iStock
Това заяви Българската ритейл асоциация
„Има тенденция у нас да се купуват по-евтини и промоционални стоки. Китайските стоки се явяват най-голяма конкуренция на родното производство в стоките за бита и дрехите. Може би съм единственият човек, който все още не си е купувал нищо от китайските стоки. Разочарованието на клиентите от такива стоки е все по-голямо. Българинът е изхрачил най-много пари именно в такива китайски сайтове. Той е шопинг маниак, особено що се отнася до жените у нас”, коментира в студиото на „Събуди се” зам.-председателят на Българската ритейл асоциация Аксиния Баева.
Родни шивашки фирми затварят заради конкуренцията от нискокачествени китайски стоки
По нейни думи за Св. Валентин човек е отделил средно 100 лева за подарък на любимия. „При парфюми и козметика българинът е похарчил средно 200-250 лева за подарък, а ако е избрал дрехи – около 100 лева”, посочи Баева.
Тя обясни, че от Българската ритейл асоциация не са усетили промяна след провеждането на бойкота на хранителни магазини в страната. „Хората пазаруват все повече онлайн и това ще продължи. Онлайн търговията е „детето-чудо”. Пазарът се преструктурира. Търговците работят в много засилена конкурентна среда и то в онлайн среда”, добави Баева.
Повече по темата гледайте във видеото.
Редактор: Виктория Гетова