Снимка: istock
Екип на NOVA посети част от опасните 36 отсечки
От следващата седмица започват обходи на участъците с концентрация на пътно-транспортни произшествия по републиканската пътна мрежа. Това стана ясно на проведената днес работна среща по покана на министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов.
В нея участваха също ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура“, председателят на Държавната агенция за безопасност на движение по пътищата Малина Крумова и представители на неправителствени организации.
До края на седмицата ще бъде сформирана работната група с членове на институциите и неправителствените организации, които ще се включат със съответните компетентни експерти.
Участниците в нея ще имат за задача след извършване на обходите на подадените от МВР отсечки с повишен риск да направят оценка на предвидените краткосрочни, средносрочни и дългосрочни мерки за тяхното обезопасяване и при необходимост да се преразгледат и допълнят. В случай, че бъдат установени и други участъци, за тях също ще бъдат предприети съответните мерки.
Кои са 36-те най-опасни пътни участъка у нас според АПИ
След серията протести заради смъртта на Сияна и спешните срещи в Министерския съвет и пътните агенции ще поставят първите знаци за опасност и намаляване на максималната скорост най-рано в края на май.
Финалният срок за работа в по-голямата част от 36-те отсечки е през юни и юли. Предвижда се по всички от тях да бъдат монтирани знаци „Внимание! Участък с концентрация на ПТП”. В някой отсечки ще се намали скоростта на 60 км/ч. Общата дължина на 36-те описани участъци е 5 км и 40 метра, от тях за 2 км и 240 м от тях е предвидено преасфалтиране. Като от АПИ обясниха, че ако предстои основен ремонт на трасето, краткосрочната мярка ще включва само настилка на парче.
Най-много опасни участъци според списъка има в София - 5 и в Стара Загора и Враца по 4. Един от тях е кръговото кръстовище за Банкя, където често има катастрофи. Причините за тях разказва Петър, който кара такси и често минава от тук.
„Пътят е с голям наклон навътре. Миналата година правиха есента осветлението, то продължава да не работи“, посочи той.
До 30 юни там трябва да има нова организация на движението, лампите да светнат и да има шумна маркировка.
В Монтана ще се работи по три трасета. На едното от тях предстои да се намали скоростта до 60 км/ч. То е от края на Околовръстния път на града, в посока Видин, до разклона за село Горна Вереница.
„Последните години загинаха шест човека. Аз съм писал до АПИ - няма знаци, пълен абсурд, отговарят ми, че нямат сключени договори за знаци“, обясни Илия Илиев, жител на Горна Вереница.
След гонка и удар в ограда: Задържаха младеж, шофирал след употреба на 3 вида наркотици
Пътните знаци трябва да са поставени до края на май, а останалите дейности до средата на юли.
Промени ще има и в отсечката Русе- Бяла. През 2024 година живота си в пътния участък са загубили 13 души, а ранени са били над 200. След поставянето на ограничителни колчета обаче катастрофите са намалели, сочи статистиката.
„Няма достатъчна видимост. Неправилната форма на кръговото също е предпоставка за произшествия“, обясни експертът по пътна безопасност Свилен Костадинов.
Кои са опасните участъци се знае в АПИ от лятото на миналата годината, след като са били подадени от МВР.
„Преди инцидента всички участъци са били обходени, обследвани и са съставени констативни протоколи по тях. В началото на годината в АПИ беше взето решение да бъдат обезопасявани тези участъци, но за съжаление, фактическите действия, тъй като и те си имат нормативни изисквания, не бяха приведени в изпълнение“, заяви директорът на дирекция в АПИ инж. Десислава Паунова
От Агенцията съобщиха, че ще се опитат да осигурят общата безопасност през следващите дни, когато се очаква засилен трафик.
Последвайте ни