Нито близките му, нито колегите му знаят къде е

Шофьорът на автобуса, който катастрофира на магистрала "Тракия" във вторник вечерта, е изчезнал. От 49-годишния мъж няма следа, съобщи bTV. Той е с повдигнато обвинение, за което може да получи 6 години затвор. Връзка с него нямат нито близките му, нито колегите му.

Валентин Иванов е бивш международен шофьор. Работил е в несебърска фирма, но след края на сезона бил освободен. Търсел постоянен ангажимент и започнал в "Юнион Ивкони". Колегите му го описват като стриктен и внимателен професионалист. Те смятат, че Валентин е предотвратил по-голяма трагедия.

Официалната версия на прокуратурата за инцидента е заспиване на шофьора поради преумора. При инцидента във вторник бяха ранени 17 от пътниците.

Управителят на фирмата превозвач "Юнион Ивкони" Георги Атанасов потвърди, че към момента не са установили контакт с шофьора. Той беше категоричен, че не може да се говори за претоварване на водачите на автобусите.

"Графиците са така заложени, че всеки да има законоустановената почивка, да се спазва регламентът за времето за управление и за почивка на водачите", обясни Атанасов.

Управителят отказа да съобщи дали шофьорът е изпълнявал два курса един след друг с аргумента, че по-късно днес ще даде пресконференция.

"Щом законът позволява конкретен курс да се изпълнява от един водач, той се изпълнява от един водач. Реално нарушение в случая няма", каза Атанасов.

Автобусът от инцидента е бил 12-годишен, но от фирмата смятат, че по принцип възрастта на превозното средство не е от толкова съществено значение. Важното е да бъде технически изправен.

Веднага след инцидента стана ясно, че разследването е затруднено заради стара карта в тахографа на рейса.

"Картата е на 4 дни и върху нея писецът на това устройство е записвало едно върху друго, т.е. записът е абсолютно нечетлив. Освен това тази карта е на друго лице", обясни районният прокурор на Ямбол Мина Грънчарова.

Управителят коментира, че отговорност на фирмата е да снабди автобуса с тахограф, заверен от лицензираните органи. "След като сме осигурили това функциониращо устройство, отговорността за поставяне на тахографски лист е на шофьора. Реално всеки шофьор следва сам да постави лист, с който да удостовери шофирането си", обясни Атанасов.
 

Проверката показа: От прокуратурата в Бургас съобщиха за NOVA, че шофьорът на автобуса не се укрива.