Настояването на левицата за прекратяването й бе подкрепено в зала с гласовете на едва 59 народни представители

Депутатите отхвърлиха искането на парламентарната група на „БСП за България“ за прекратяване на откритата процедура за отдаване на концесия на летище „София“, предаде БГНЕС.

Настояването на левицата бе подкрепено в зала с гласовете на едва 59 народни представители, 95 гласуваха „против“ и 7 се въздържаха.

Концесията на Летище София отива на съд

Един от основните аргументи на опозицията да поиска спиране на процедурата бяха стабилните показатели на летището, както и възходящата посока на развитието му през последните години. Сред другите мотиви са вече инвестираните над 900 млн. лева в инфраструктурата на летището, опасенията за намаляване на инвестициите, както и рискът за националната сигурност.

От БСП алармират още за възможността за намаляване на броя на служителите. Сега те са около 2300, но според практиката и мнението на експерти, съществува вероятността техният брой да бъде намален с 1000 души след отдаването на концесия.

БСП иска прекратяване на концесията на Летище София

Летище София е национален обект с особено важно стратегическо значение за националната сигурност. Става въпрос за контрол и информация на всички полети – влизащи и излизащи пътници на територията на страната, техните лични данни, товари и пощенски пратки“, се посочва още в мотивите на проекторешението.

224 млн. лв. от концесията на Летище София отиват в БДЖ

За да защити идеята летището да бъде концесионирано, в парламента дойде транспортният министър Ивайло Московски.

Вие отричате една напълно нормална икономическа практика в целия свят“, обърна се той към опозицията. „Тръгвайки от Министерски съвет си говорих с Кирил Ананиев. Човекът дълги години е експерт в Министерство на финансите и той каза: „Абе, Тодор Живков беше по-прогресивен от тях“. Най-вероятно вас ви притеснява това, защото съм разговарял с много колеги, които нямат против прилагането на концесиите“, каза още министър Московски.

Транспортният министър отбеляза, че Европа е най-развитият пазар за участие на частния сектор в управлението на летищната инфраструктура, а делът на частното участие е нараснал с 80% от 2010 до 2016 година.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.