Здравейте, В много ваши предавания отразявате проблемите с „дупките“ по републиканската пътна мрежа. Искрено се надявам вашите репортажи да стигат до „ушите“ на органите, отговорни за това, както и да се вземат конкретни бързи действия по ремонти и/или реконструкция на същата. Пиша ви обаче за нещо противоположно на „дупките“ - некачествено направените „кръпки“... Ако дадена такава, не е направена както трябва - по-ниска е или по-висока от нивото на основното пътно платно, то тя, кръпката, е също толкова опасна, колкото и дупката, особено в завой и особено при стари автомобили с неизправно окачване /амортисьори, шарнири, тампони и др./, каквито са и доста голям процент от движещите се по нашите пътища, по незнайно какви проверки и регулации /ГТП/ за тези МПС-та. Аз пътувам доста и ви гарантирам, че водачите на МПС отделят повече внимание как да „превземат“ поредната дупка или кръпка, отколкото да съблюдават другите ограничения - пътни знаци, маркировка (там, където я има), поведението на другите участници в движението - особено при изпреварване и други подобни. Друга е темата, че всяка направена „кръпка“ /както обикновено/ в късна и влажна есен/зима е по-голяма „дупка“ напролет, евентуално оставаща и за другата зима! В тази връзка, главният инженер на нашата община ми бе казал, че в някакъв закон (или подзаконов нормативен акт) е прочел, че ако даден „участък от пътя съставлява повече от 7% кръпки“, то този участък задължително трябва да бъде преасфалтиран изцяло! За съжаление, той не успя да си спомни къде е чел това /цитирам!/. Аз моля, вашият екип, да проучи и изнесе тази част от закона /или подзаконовият нормативен акт/ публично и ако това е така, то значи според мен, условно казано е, че около 90% от пътищата в държавата ни следва да се сдобият с нова асфалтова настилка. Отворена тема...!!! Пътувам често до София, 2-3 пъти седмично, по работа. Мога да ви изпратя много, много снимки на дупки и кръпки, конфликтни ситуации и лоша пътна инфраструктура като цяло, но си мисля, че ваш екип ще отрази по-добре и безпристрастно следната ситуация – статистиката ми е от днес: за 9 /девет/ километра по „Първокласният път“ - държавна отговорност /част от старото „Цариградско шосе“/ от отбивката на магистрала „Тракия“ - с.Мирово до гр.Костенец – 197 броя „дупки“, малки и големи такива, изброени в движение от мен, а зимата тепърва иде и те, дупките, ще растат и в брой и в размер! Темата е свързана и с бъдещите ТОЛ-такси и свободни за гражданите обходни маршрути, които доколкото знам, са задължителни да бъдат алтернативни... Държа да подчертая, че „кръпките“ не съм ги броил, а те май аджеба са повече.... В случая: Всяка теза има две страни: Отрицателна страна – това, което споделих - да си караме в „дупките/кръпките“. Положителна страна – амбиция да работим толкова, че да си купим хеликоптер, там асфалт няма! Това е ирония, разбира се... Друго: Миналата есен пътувах с приятели в съседна Гърция през „Илинден“. След Гоце Делчев видях нов черен асфалт, забелязах и информационна табела, че пътят е ремонтиран по трансграничен проект с европейски средства. Забелязах също, но не се учудих, че новият асфалт е около 2 сантиметра дебелина на слоя, видимо е дори в движение, но на една отбивка го премерих визуално... След ГПП „Илинден“ видях същата табела /на гръцки и английски език/ и новият асфалт на гръцка територия. Да, ама там асфалтът беше 20 сантиметра дебелина. Лично слязох от автомобила /на приятеля ми-водач/ да го премеря, с педята си, но беше колкото нея /педята ми е 22 см./! И ето резултатът: тази есен пак пътувахме същата дестинация - в нашата част пътят вече се руши (нацепване, слягане, дупки, „перфорирани и преформатирани канализационни шахти по главното платно за движение, по евентуален рекламационен процес“, естествено тук-там нови кръпки, пак не добро изпълнение... ). Резил! В гръцката част - пътят си е перфектен, както и всичко около него. Давам ви тема, просто.... За всичко, написано до тук, оставам на разположение лично на посочените координати, но, моля, да не споменавате моето име в предаването ви, тъй като, от реални и явни публични критики на местната власт /свързана с националната такава тогава/ по подобни теми преди време, изживяхме аз и семейството ми 10- годишен политически тормоз, включително чрез НАП, Прокуратура и Съд на всички нива. Благодаря! Успех на рубриката и екипа ви! Вие сте последният лъч надежда за българина, не само по тази тема, а и по всички останали „дупки“ и „кръпки“ в управление на публичните финанси, независимо от цветовата и партийна принадлежност на когото и да било! Благодаря, че Ви има!