При инцидента е пострадала тежко още една жена

Жена загина при инцидент с асансьор във висока жилищна сграда в близост до столичния бул. „Цариградско шосе”, научи Нова ТВ.

Още по темата

 

Сигналът за трагичния случай е подаден в 8:57 часа тази сутрин. Екипи на спешна помощ и полицията са пристигнали на мястото.

 

Две жени, на 46 и на 41 години, са пътували с асансьора в 12-етажния бл. 104 до кръговото кръстовище на 4-ти км. По неизвестни все още причини асансьорът е пропаднал в шахтата и по-възрастната жена е починала на място. Цветелина Радунчева е живеела на деветия етаж в блока.

 

Другата пострадала - Мария Ваклинова, е откарана в Окръжна болница в много тежко състояние, с фрактури, разкъсване на далака и черепно-мозъчна травма. При постъпването й в здравното заведение е била в съзнанание, но е изпаднала в кома. Вече е оперирана, състоянието й е стабилизирано, но животът й е в опасност.

 

Конкретната причина за падането на асансьора не се знае към момента. Предстои разследване. Домоуправителят Ангел Ангелов обаче твърди, че двигателната част и въжетата на асансьора са били сменени преди около 5 години. Преди месец е минала и техническа проверка, която не е показала неизправност.

 

Живущите в блока разказват, че в последните дни асансьорът се е тресял. Не са сигнализирали за това обаче на домоуправителя.

 

По непотвърдена информация фирмата, която обслужва асансьора се казва „Витоша лифт”, но и разследващите, и домоуправителят отказаха да я назоват.

 

Очаква се в ранния следобед от Института по метрология да дадат пресконференция, в която да обяснят, кога точно е проверяван асансьорът и какви са евентуалните причини за трагедията.

 

Това е пореден инцидент с асансьор у нас през последните години. При един от последните случаи жена с дете на една година пропаднаха в асансьорна шахта в поликлиника в Бургас през юни.

 

В началото на лятото стана ясно, че три четвърти от асансьорите у нас са потенциални убийци. Над 80 хил. от съоръженията са стари и пътуването с тях е опасно, предупредиха експерти. Те са монтирани до 1990 г. и не отговарят на съвременните изисквания за безопасност.