От дружеството твърдят, че са спазили изискването срокът на отчет от 31 дни

Софтуерен е проблемът, довел до издаване на две фактури с един и същ падеж, посочи на изслушване в парламентарната комисия по енергетика Стефан Абаджиев, управител на ЕНЕРГО-ПРО, съобщи Дарик радио. 

 

Абаджиев каза, че е било спазено изискването да не се надвишава срокът на отчет от 31 дни и затова е бил направен междинен отчет едва на 5% от клиентите на дружеството. Направихме всичко възможно, за да не натоварим хората, предвидихме възможността за разсрочено плащане на сметката от междинния отчет с 15 дни и клиентите, които това ги касае, бяха уведомени, посочи Абаджиев.

 

Например, ако срокът за плащане по фактурата от междинния отчет е 10 февруари, то тя ще бъде разсрочена до 25 февруари, ако срокът е 16 февруари, те ще бъде разсрочена до 4 март, а при падеж 25 февруари - до 13 март. Това ще доведе и до удължаване на срока за прекъсване на електрозаханването поради забавено плащане с допълнителни 15 дни след падежа на фактурата, уточни Абаджиев.

 

Калина Трифонова, член на УС на ЕВН България, посочи че, дружеството има график на четири отчетни периода, за да изпълнява изискването отчетният период да не е повече от 31 дни. Това изискване е спазено за 99,72% от нашите клиенти, а в останалите случаи периодът е надвишен заради неосигурен достъп или лоши метеорологични условия. До момента имаме 9 сигнала, които не засягат периода на отчитане, а стойността на фактурата, от тях само два сигнала се оказват основателни и съответната корекция е направена, каза Трифонова.

 

Зорница Генова от ЧЕЗ каза, че при тях всички клиенти са били отчетени в рамките на 31 дни. Имаме 594 отчетника, за да спазим това изискване, ходи се на всеки обект или се отчитат електромери дистанционно, каза Генова. Тя допълни, че дружеството има само една жалба за неспазване на периода на отчет за периода декември - януари и тя се е оказала неоснователна.

 

Източник: Dariknews.bg