Тези автомобили, които трябваше да са под прицел, все още се движат по улиците

Няма глобени шофьори за замърсяване на въздуха. Столичната община реши да се бори с проблема като проверява кои коли бълват вредни газове. Оказва се обаче, че шест месеца след старта на идеята резултат няма.

Шеф подари личния си автомобил на служител

В началото на годината Столичната община подари на КАТ-София седем газ анализатора на стойност 70 хиляди лева. Целта е по пътищата да няма коли, които замърсяват въздуха.

Като част от мерките срещу мръсния въздух трябваше да се проверяват колите по пътя, а нарушителите да се спират от движение. С днешна дата проверки на терен липсват.

"Ще спираме целенасочено стари автомобили по пътищата в София, ще се правят проверки. Ако има завишаване, ще се пишат актове и ще се спират колите от движение”, заяви комисар Тенчо Тенев, началник на отдел „Пътна полиция” в СДВР.

Автомобилна компания призна за манипулиране на данните за изгорелите газове

Повече от половин година по-късно актове и спрени от движение коли заради замърсяване няма. Тези, които трябваше да са под прицел, все още се движат по улиците.

Екипът на Новините на NOVA провери автомобил, който е потенциален замърсител. Тестът показа, че не е в норми.

14 % от случаите на диабет се дължат на мръсния въздух

Така, ако този стар, произведен през 1998 г. дизелов автомобил беше спрян директно на пътя, компетентните институции трябваше да го спрат от движение. Подарените от общината мобилни газ анализатори обаче все още не са излезли на улицата.

„Ние подарихме газ анализаторите с идеята да се проверяват и на пунктовете, и на улицата. Аз не съм контролен орган на КАТ, но ще разговарям с Тенчо Тенев по отношение на външните проверки и се надявам той и неговите колеги да работят активно за това”, заяви кметът на София Йорданка Фандъкова.

Първият у нас хибриден автобус на градския транспорт тръгва в София

МВР и КАТ-София отказаха да коментират защо проверките не са започнали, а от "Автомобилна администрация" нямат информация дали те трябва да осъществяват контрола. Така инвестиция за хиляди левове се оказва на трупчета.

Вече половин година по-късно се очаква Екоминистерството, Министерството на транспорта и МВР да намерят начин как системата да проработи на практика.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.