Експерите съветват при тревожност, настъпила заради сраха от COVID-19, да се правят дихателни упражнения

На хората, попаднали в дълга социална изолация заради коронавируса, с препоръчва да ползват интернет по-рядко, да си почиват повече и да се обръщат към специалисти при дългосрочни нарушения в съня и повишена тревожност, съобщи БТА.  Препоръките са на д-р Наталия Треушникова, психиатър и президент на Съюза за опазване на психическото здраве.

Турция забрани пушенето навън като мярка срещу COVID-19

"Ако човек е у дома си в изолация, той е болен, а когато човек е болен, соматичното му състояние е лошо и той изпитва слабост и симптомите на инфекцията. Препоръчва му се покой, в това число и постелен режим. Препоръчва и се намаляване на активността онлайн и в информационното пространство, за да не се травмира излишно. Почивката трябва да продължи, докато човек не се почувства по-добре", каза тя.

Ваксините за COVID-19 у нас ще бъдат безплатни

Треушникова подчерта, че състоянието на дълга и за неопределено време изолация се приема трудно. Могат да се развият раздразнителност, гняв, нарушения в съня. Тя отбеляза, че при продължителни нарушения в съня е нужно да се търси помощ от специалист. Тази ситуация не може да се коригира нито с настроение, нито със самоубеждение, нито с автотренинг, а е нужно да помогне специалист, категорична бе тя.

Ред и условия за влизане и пребиваване в Гърция

Ако настъпи краткосрочна тревожност и неустойчивост на съня в продължение на ден-два, може да се опитат дихателни упражнения, техники за релаксация, музика. Психиатърката подчерта обаче, че тези техники дават резултат при редовно прилагане по аналогия с физическите упражнения.

ВСИЧКО ЗА КОРОНАВИРУСА У НАС И ПО СВЕТА ЧЕТЕТЕ ТУК

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК или iOS (Apple) ТУК.

  1. Получавайте безплатно най-важното от деня в пощата си