Част от пътната настилка беше разрушена след мощната бури

Проходът "Петрохан" остава затворен въпреки усилията на аварийните служби да разчистят поне едно пътно платно. Най-вероятно той ще бъде отворен за движение утре, но само в една лента. Причината е, че при най-проблемния участък част от пътя се е свлякла, повлечена от вода, камъни и дървета.

Пътят трябва да се разшири максимално, за да се пропуска трафикът. Мястото около пропадналото платно ще бъде оградено със знаци. Хората, които работят на мястото казват, че всичко зависи от времето. Ако не вали, утре "Петрохан" вече може да е проходим.

Тази сутрин дъждът над прохода спря и това позволи на пътноподдържащата фирма да разчисти много от падналите на платното камъни и дървета.

Водостокът, от който преля река Бързийска, вече е отпушен. Реката се е върнала в коритото си, а участъкът е отводнен. Щетите обаче са сериозни.

„Има разрушени пластове асфалтова настилка”, заяви Ивайло Спасов, който е директор на Областното пътно управление – Монтана.

„Изнесен е износващият пласт и е засегнат изравнителния пласт биндер отдолу. Ще ги възстановим, но трябва да изсъхне малко, за да може да бъде емулсиран участъкът и да бъдат положени съответните пластове", коментира Христо Кръстев от пътноподдържаща фирма на "Петрохан".

Освен при мястото на водостока, има и друг проблемен участък.

За да може да минават коли се налага пътят да се разшири с три метра в посока към ската. С това обаче работата не приключва. „След това следва обезопасяване с интернти материали на авариралия участък", каза инж. Ивайло Спасов.

Движението през "Петрохан" ще се осъществява в една лента след поставянето на сигнализация. „Ще разчитаме на съвестта на водачите да спазват ограниченията, които ще въведем, както и да бъдат търпеливи, да спазват предимството и ограничения за скоростта", посочи Спасов.

Въпреки усилената работа проходът ще остане затворен и днес. „Технологично нещата са свързани с подходящо време. Опасенията са ми най-вероятно утре да бъде пуснато движението", каза инж. Христо Кръстев.

Още по-трудно било да се каже кога пътят ще бъде възстановен изцяло. Според Кръстев първо трябва да се направи оценка на щетите, а след това да се изготви и план от проектант. Възможните решения за обезопасяване на трасето били различни. „Възможно е да се реши с подпорна стена, габиони", смята той.

Проходът свързва София с Монтана, Видин и Лом. Полицаи насочват колите през обходи.

 

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.