Видими са полярните сияния над северния и южния полюс на планетата

НАСА публикува нови изображения на планетата Юпитер, заснети от космическия телескоп "Джеймс Уеб" с помощта на близката му инфрачервена камера.

Изображенията са създадени с помощта на комбинация от няколко кадъра от телескопа и показват полярни сияния, простиращи се до големи височини над северния и южния полюс на Юпитер.

Голямото червено петно е буря, толкова голяма, че може да погълне Земята. Според НАСА бурята изглежда бяла на част от кадрите, както и другите облаци, защото отразяват голямо количество слънчева светлина.

Телескопът "Джеймс Уеб" откри най-старата галактика във Вселената (ВИДЕО+СНИМКИ)

Виждат се и пръстените на Юпитер, много по-бледи от самата планета, както и две малки луни, наречени Амалтея и Адрастея.

Данните, събрани от "Джеймс Уеб", ще помогнат на космическите учени да проучат динамиката и химията на самия Юпитер, неговите пръстени и сателитната му система.

Новите снимки от телескопа на НАСА: Космически скали, море от звезди и вода на екзопланета (ГАЛЕРИЯ)

Инфрачервеният телескоп на стойност 9 милиарда долара беше изстрелян на 25 декември 2021 г. Месец по-късно той достигна своята дестинация в слънчевата орбита на близо 1 милион мили от Земята.

Сред първите изображения, публикувани през юли, беше снимка на "дълбоко поле" на далечен галактически клъстер, SMACS 0723, разкриваща най-подробния поглед на ранната вселена, записан до момента.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.