Той уточни, че дори шофьорите да знаят къде са камерите, това няма да им помогне да ги избегнат

Това с ТОЛ камерите беше много правилен ход. Тези камери ги има налични от много години, въпроса беше на воля, на това да се организират нещата, както трябва, на хора, които да го направят. Аз се радвам, че това се въвежда. Тази практика е въведена в Европа, мисля, че Холандия беше едно от първите места. Засичане на средна скорост е много важно нещо и по магистрали и пътища. Трябва да обърнем внимание на поколенията, които идват. Децата трябва да изучават движение по пътищата. Това заяви Иво Танев, учредител на Института за пътна безопасност в предаването "Твоят ден". Той коментира още, че държавата трябва да се погрижи това да влезе в обучението.

СРЕЩУ НАРУШИТЕЛИТЕ НА ПЪТЯ: Откога ще снимат и глобяват за скорост с камерите на тол системата

"Категорично беше необходимо това. Тези камери ги имаме налични, няма да се купуват тепърва. Става въпрос за дребна законодателна промяна и за софтуер. Така камерите от 200 ще станат 500. Освен това тези устройства работят денонощно, те не свързани със стоене на полицаи. Най-вече те са много различни, защото ще се замерва средна скорост. Камерите не могат да мерят моментната скорост точно. Но могат да мерят изключително точно времето на преминаване на конкретния автомобил и да разпознават рег. номер автоматично, което е достатъчно”, заяви Илия Тодоров, Българска асоциация на пострадали при катастрофи.

Той уточни, че дори шофьорите да знаят къде са камерите, това няма да им помогне да ги избегнат. „Второ те ще накажат най-тежките нарушители”, заяви Тодоров.

Гледайте целия разговор във видеото.