Преди да решите коя е вашата дестинация, проверете внимателно достоверността на условията, които туристическата фирма предлага...

Първото нещо, когато планираме лятната си почивка, е да бъдем добре информирани. Това съветват от Асоциация „Активните потребители”.

Някои от типичните грешки, които се допускат, са свързани с обозначенията на нощувките и на офертите, които се предлагат. За да не станем жертва на измама, от асоциацията съветват да провеяваме диретно в сайта на конкретния хотел или във форумите, в които клиенти споделят мнения.

Следваща стъпка е да се информираме за типа нощувки – само стая, нощувка със закуска, полу- или пълен пансион или ол инклузив. Ако се окаче, че хотелът е излъгал за предоставяната от него услуга, задължително трябва да подадем оплакване пред мениджърския екип или най-сигурно пред Комисията за защита на потребителите.

Друг проблем може да се окаже паркингът. Ако в дадена оферта е посочено, че има осигурено място, а впоследствие такова няма или се заплаща допълнително, това може да оскъпи чувствително почивката ни.

Ако пък се окаже, че желата от нас стая с изглед към морето е сменена с някоя друга, то можем или да настояваме за желаната или да поискаме отбив от цената.

Проблем може да се получи и на плажа, ако в последствие се окаже, че обещаните шезлонг и чадър са недостатъчни или се заплащат допълнително.

„Не трябва да се забравя, че хората дават пари, за да почиват, а не, за да се натоварват”, смятат от асоциацията.

Напоследък зачестяват и случаите на измами в сайтовете за колективно пазаруване, предупреждава полицията. От „„Активните потребители” съветват задължително да поискаме подписването на двустранен договор, в който са известни всички предоставяни услуги за почивката или екскурзията. Освен това в него трябва да бъдат посоченени номерата на лиценза и на застрахователната полица. Задължцително трябва да прочетем и условията на услугата, както и да се допитаме за случаите на обезщетения, които туроператорът трябва да изплати, ако се наложи.

В красен случай може да потърсим правата си по съдебен ред.


Един от тримата обвинени за най-голямата интернет измама у нас - тази с екзотичните екскурзии до Малдивите и гръцкия остров Корфу, за първи път проговори и то пред камерата на „Здравей, България“. Георги Пасев описа как е действала престъпната схема, в която попадхана 226 души от цялата страна. Те изгоряха с над 270 хил. лева. Пасев, който е авторът на лъжливите оферти за евтините почивки, твърди, че не е получил и стотинка от измамата.


Бърза печалба и бягство в чужбина. Това е било намерението на тримата пловдивчани. За разлика от двамата му бизнес партньори, които в момента са зад решетките, Георги Пасев е вкъщи, под „домашен арест“. Твърди, че попаднал случайно във вече несъществуващата фирма “Еврохолидейз“, след кратко запознанство с мозъка на схемата Венелин Качаков. Задачата на Пасев била да обучи служителките как да примамват клиентите с атрактивни обяви в чужбина.


Делото срещу него и двамата му партньори от „Еврохолидейз” е насрочено за края на септември в Районния съд в Пловдив. Ако бъдат признати за виновни, по закон могат да получат до осем години затвор.

Репортери: Вероника Димитрова, Благой Бекриев