Рекламна пауза: За деликатесите между гърдите на моделки, Ханку Брат и консуматорското общество

„Идва един чужденец, пуска си телевизия и вижда някакви полуголи жени да играят кючек. После гледа рекламите вижда друг човек по кожени гащи да гони една жена, облечена като камериерка, да говори на древен немски. Вместо кадър от немски порно се оказва реклама на мобилен телефон. Следващата реклама е сирене, което попада между гърди. Как така?”, запита Мартин Карбовски своите гости по време на предаването „Карбовски: Директно”.

„Рекламата е достатъчно отблъскваща, но тя си търси своя таргет”, заяви председателят на СЕМ Георги Лозанов относно широко критикуваната в общественото пространство реклама за сирене.

„Аз лично смятам, че заиграването със сексуалното и то по този вулгарен начин е загубило ефект. Или поне се надявам. „Сексът продава” е досадно и старо клише”, отбеляза той и допълни, че цялата чалга естетика е доста свързана с този тип показване на жената.

Георги Лозанов обясни още, че въпросната  реклама е била отнесена от СЕМ към Националния съвет за саморегулация, които много повече могат да се занимават с вкуса и с професионалната страна на правенето на реклама.

„Националният съвет по саморегулация се произнесе, че тази реклама трябва да бъде свалена”, допълни председателят на СЕМ.

„Много добре е снимана тази реклама от кинаджийска гледна точка. Гери Дончева е много красива, тя е най-готиното нещо в клипа. Иначе рекламата със сигурност е свършила работа, след като в национален ефир се занимавате с нея”, коментира от своя страна продуцентът Мартин Захариев.

Според него обаче не може с дамска гръд да се рекламират постоянно бойлери, гуми, мастика, сега и деликатес сирене. Той отбеляза, че еротиката може да бъде и красива, но по начина, по който се прави у нас стои твърде вулгарно.

 „Ако си нормален мъж и не си се обърнал наопаки, като видиш гърди, не виждаш сирене. И това е желязно”, коментира на свой ред актьорът Александър Дойнов и допълни, че самият никога не е имал такава асоциация.

„Колкото до рекламата – не ми пука, където иска да си слага сиренето. Ако иска и в чатала да си го слага и да го вади на пастърма – нейна си работа. Искам да отбележа друго – много кофти говорят – фалшиво, невярно. Това е като лош театър от 10-ти клас в училище, където ръководството не е имало пари да плати на преподавател и го е правила учителката по литература”, изрази потреса си актьорът.

Всеки има право на лош вкус. Доколкото ми е направило впечатление като потребител на цялото това културно нашествие, колкото по-гаден, по-евтин и по-заместващ е един продукт, толкова по-скандална реклама му се търси”, отбеляза Ангел Джамбазки от ВМРО.

„Това, което притеснява е, че липсата на въображение на хората, които правят реклами е стигнало дотам наистина да се подиграват с велики владетели то българската история”, на мнение е Джамбазки.

Повече за идеята и нивото на рекламите, както и за консуматорското общество – гледайте във видеото.