Шофьори единсвтено с „Гражданска отговорност” няма смисъл да се редят по опашките

Градушката създаде проблеми и работа, както за застрахователи, така и за стъклари, бояджии и автосервизи. Отрано се вият огромни опашки пред всички застрахователни пунктове. В същото време щетите са много големи – огромен е броят на колите със спукани и начупени стъкла, както и с напукани ламарини и капаци. 
 
В повечето застрахователни пунктове е създадена специална организация, така че възможно най-бързо да бъдат описани щетите и да бъдат направени огледите. В същото време, в големите застрахователни пунктове има и специална организация за пътна полиция, за да не се създават задръствания и напрежение сред хората. 
 
Пред сервизите за смяна на автомобилни стъкла в София гледката е подобна – километрични опашки. 
 
„Навсякъде има по 20-30 коли. Записват часове. Казват, че ако колите бъдат оставени днес, ще бъдат готови евентуално след седмица”, обясни шофьор, чиято кола също е пострадала при градушката.
 
Всички автомобили, които имат пълно автокаско, имат и покритие за градушка. Нека клиентите да не се притесняват”, категорична бе Ивета Кунова от Асоциация на българските застрахователи.
 
Тя подчерта, че тези шофьори, които имат сключена единствено „Гражданска отговорност”,  няма смисъл да се редят по опашките, тъй като при тях този тип щети не се покриват. 
 
„Нека всички клиенти с пострадали стъкла и автомобили, които не могат да се движат, да се обадят на техните застрахователни брокери, за да разберат какъв е графикът за завеждане на щети. Апелирам тези, които имат само ламарини, калници, тавани и т.н. да изчакат няколко дни, защото всички застрахователни компании удължиха срока за завеждане на щети, обясни Ивета Кунова. 
 
Тя допълни, че застрахователните пунктове ще работят с удължено работно време - от 08:00 до 20:00 ч. през работните дни, а през почивните също, но до 14 ч. или 16 ч., в зависимост от застрахователната компания.
 
 „Затова или се обадете на брокера, или влезте на сайта на самите застрахователи, където има улеснено завеждане на щета по интернет, обясни още Ивета Кунова.
 
И още едно успокоение, специално за шофьорите с пострадали предни стъкла – ще бъдат издавани дубликати на стикерите за "Гражданска отговорност" във всички застрахователни пунктове и на винетките в офисите на Агенция „Пътна инфраструктура”. 
 
Каква беше ситуацията пред застрахователните пунктове в по-ранните часове на деня вижте ТУК.