Вероятността да загинеш в самолетна катастрофа е 1 към 25 млн., показва статистиката

Само за осем дни в три самолетни катастрофи загинаха стотици хора. Тази година при авиоинциденти живота си са загубили седем пъти повече пътници и екипажи в сравнение с 2013-а. Случайно ли е струпването на тежки инциденти? И остава ли  въздушният транспорт най-сигурният в света?

 

Статистиката е категорична! Вероятността да загинеш в самолетна катастрофа е 1 към 25 млн. И въпреки всичко те се случват. Катастрофата в Украйна погуби 298 души. В Тайван загинаха 47, а в Мали - 116 пътника. Заедно с изчезналия в Индийския океан малайзийски самолет жертвите стават над 700. Година по-рано жертвите на въздушния транспорт са били 99. Експертите смятат, че става въпрос просто за съвпадение.

 

В топ 3 на авиокатастрофите с най-много жертви влизат тази между два Боинга 747 на летище Тенерифе през 1977-а. Тогава загиват 583 души. През ’85 г. в Япония с Боинг 747 загиват 520. Третата по брой на жертвите катастрофа е отново с Боинг 747 през ’96 г. е в Индия. Умират 349 души.

 

Статистиката показва, че за последните 10 години в авиокатастрофи в световен мащаб смъртта си са намерили 5 085 души. Само за сравнение за същия период само у нас във войната по пътищата са загинали почти двойно повече - над 8 400 души.

 

Намалял е и броят на аварийните ситуации с повече от 35%. Стриктните изисквания и международният одит по сигурността гарантират безопасността на полетите. Колкото повече се развиват технологиите, толкова повече намаляват рисковете от катастрофи. От последната такава у нас през 1988 г. до днес авиоинцидети с жертви не е имало.

 

Повече по темата ще научите от репортажа във видеото.