Въпреки обещанията на политиците, хората от пограничните райони остават скептични

Подписването на договора за добросъседство между България и Македония събуди стари надежди в жителите в пограничните райони - най- накрая да се построи жп връзката от София-Скопие, част от коридор номер 8.

По темата

„Чакаме, искаме да се пусне, за да има работни места, за да имаме достъп до Македония, да имаме превоз, защото много хора тук сме безработни, трайно безработни. Само се подписваме и работим 14 дни за 47 лева към кметството”, разказва Капка Николова, жител на село Гюешево.

„За коридор номер 8 аз откакто помня все има надежда да се построи”, заявява Иван Петракиев, жител на село Гюешево.

„Преди години също имаше такова настроение тук - коридор 8 да се построи. Беше направен голям ремонт на жп гарата, беше направена нова митница и завършена, обаче имаше известен период, в който по каква причина, не продължи строителството и ми се струва, че това е една голяма надежда, неосъществена от години”, коментира Иван Петракиев.

За първи път за жп връзка между Македония и България се заговаря през 1910 година. Съвпадение или не - отново на Илинден. Тогава в Гюешево започва и изграждането на жп гарата. Втората най-голяма след софийската.

„Преди години празнувахме 100 години на гарата, вече са 117, защото е открита на 2 август - тогава Илинден, и с народно веселие е посрещнат първият влак. Оттогава очакванията са много да стане международна гара”, обясни Татяна Георгиева, кмет на село Гюешево.

Започва и изграждането на тунел между двете държави. Но скоро спира. През годините  няколко български и македонски правителства съживяват темата, но само на думи. Влакът продължава да върви само от София до Гюешево - 20 км за 4 часа.

 Според договора българската част от коридор номер 8 трябва да е готова до 10 години.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.