Целта е шофьорите да дават по-малко извънреден труд
Край на нощния градски транспорт и разреждане на линиите в столицата, това предлагат от КНСБ. Причината е извънредният труд. По данни на КНСБ, за да се спазват разпоредбите от 150 часа извънреден труд на година, транспортът има нужда от над 13 милиона лева годишно повече. А заплатите в сектора скачат с 10% със задна дата- от 1 февруари.
В момента реалността изглежда така - за да се справят с многото работа и кадровата криза, масово шофьорите полагат извънреден труд. Решението, според КНСБ - край на нощният градски транспорт.
"Най-малкият проблем на софиянци ще бъде нощният транспорт. Разреждането на линиите ще е, но шофьорите не могат вече", каза председателят на КНСБ Пламен Димитров.
Шофьорите на столичния градски транспорт в стачна готовност
"Аз знам, че младите хора имат интерес към нощния транспорт, но когато се търсят решения и трябва да се реже, в момента ние трябва да режем на живо месо", заяви председателят на Съюза на транспортните синдикати Екатерина Йорданова.
Според кмета на София обаче това няма да реши проблема.
"Противопоставят условията за гражданите с условията на шофьорите и не мисля,че е правилно", каза кметът на София Йордана Фандъкова.
Пламен Димитров: Сивата икономика убива
"Абсолютно неприемливо. Решението не е да се орязва така или иначе орязаният градски транспорт на София, а да се подобрят условията на труд. Какво ще се случи, ако се разредят линиите? Претоварени превозни средства, изнервени хора, които стоят по спирките", заяви Андрей Зографски от "Спаси София".
Според синдикатите в градския транспорт в София липсват 250 шофьори, а част от водачите на електротранспорта се разграничиха от исканията на КНСБ.
От 1 февруари увеличението на заплатите в Столичния транспорт е с 10%, втората половина на годината синдикатите щели да поискат още.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.