Вижте коментара на експерти по темата

Учениците от 6 и 7 клас в София преминават на дистанционно обучение поне до 27 ноември. Общо от 2 400 училища в страната 45% учат онлайн. Едва 5% от тях са в дистанционна форма по желание на самото училище.

Вчера образователният министър обяви, че след онлайн обучението учениците ще започнат да редуват уроците в клас с такива в онлайн среда до Коледа. Приоритет ще бъдат 7, 8 и 12 клас заради изпитите и кандидатстването.

„Проучване, проведено сред родителите, показва едно разделение за това дистанционно или присъствено обучение предпочитат те в настоящата обстановка. Участие в допитването взеха 20 000 родители. За обучението в клас се обявиха 47% от анкетираните, изцяло онлайн уроците подкрепят 22%. За хибридна форма са около 30%. Тези данни се влияят от какъв град са родителите, защото обстановката по места е различна”, обясни Цвета Брестничка от асоциация „Родители” в студиото на „Здравей, България”. 

МОН предлага: Онлайн обучението да се редува с присъствено

Според директора на Националната финансово-стопанска гимназия Мая Гешева всички са убедени в предимствата на присъственото обучение и за нея то няма аналог.

„Ние предлагаме компенсаторни механизми с оглед на ситуацията в страната. Трябва да намерим допирна точка между правото на образование и на здраве на всяко дете. Стана видно, че продължителното обучение в дистанционна форма не е решение. От просветното министерство предлагат гъвкави модели, зад които аз заставам”, коментира директорът.

Гешева допълни още, че от март месец досега учителите са извървели сериозен път и са повишили дигиталните си компетенции.

Учениците от 6 и 7 клас в София преминават на онлайн обучение

 

 

Родителите обаче смятат, че най-голямото предизвикателство е в това детето да усвоява материала по дистанционния начин на обучение.

„Мотивацията на детето пада и родителите са посочили взаимодействието между учители и ученици. Преподавателите се справят по различен начин и това е проблемът”, заяви Брестничка. 

 

 

Училищният психолог Биляна Леонова, че опосредстваната комуникация при дистанционното обучение лишава човешкото общуване от невербалната комуникация.

„В класната стая вниманието на ученика може да бъде върнато с един поглед или докосване. Това ги връща в процеса. При онлайн уроците сме лишени от тази възможност, защото учителят няма индивидуален контрол върху децата”, допълни тя.

Спокойствието и уютът на домашната среда Леонова посочи, че предполагат по-лежерно поведение.

Повече по темата гледайте във видеоматериалите. 

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК или iOS (Apple) ТУК.