Иван Янчев
Клиент съм на Уникредит Булбанк и имам там разплащателна сметка и потребителски кредит, който редовно обслужвам и за които редовно получавам извлечения. От около две години като "редовен и лоялен клиент" последвах поредната "промоция" на банката към мен и си открих кредитна карта (сметка 70001520485898). При първото й използване през юни 2012 г. имах проблеми при пълното погасяване на усвоения кредит поради факта, че ми бе двукратно начислена такса от 0,50 лв. за проверка на лимита по картата на банкомат (и то на самата банка) след "уж" погасените ми задължения два месеца по-късно. Това ме вкара в непредвидени просрочия през есента на същата година и ми докара близо 40 лева разходи за такси и наказателни лихви. От офиса на банката в гр. Костинброд, където ми бе издадена картата, любезно ме посъветваха да не "разчитам на банкомати", а да се обръщам директно към тях в такива случаи или да следя лимита си чрез онлайн банкиране. Когато попитах защо не получавам извлечения, от които да следя движението по кредитната си карта, последва само свиване на рамене. Макар да последвах и двата съвета, при второто ми усвояване на кредит в края на 2012 г., акуратното плащане в срок на дори по-високи от минималните месечни вноски в продължение на 8 месеца, след като по съвет на служител в централния офис на банката изчаках няколко дни след началото на месеца да ми бъдат начислени всички такси (до 6 август 2013 г.), отново имах същите проблеми при пълното погасяване на всички главници, лихви, такси и таксички въпреки изричното ми изискване това да бъде и цялата дължима сума! След изненадващи неколкократни съобщения за повторно наличие на просрочие по кредитната ми карта от банката през този месец и обаждане на "любезен служител" по същата тема, посетих банката, погасих "новото странно просрочие" в размер на 23,29 лева (внесох умишлено и 1 стотинка повече) и поисках подробна разпечатка за движението по кредтната си карта. Каква бе изненадата ми, когато открих, че проблемът с просрочието произлиза от ДВЕ СТОТИНКИ за "такса застраховка" от 5-и август (явно непопаднала в системата чак до вечерта на следващия ден), довела до цял 1 лев лихва в края на месец август, последвана от наказателна такса за просрочие от 19,56 лева в края на септември, още 6 стотинки лихва и нови 12 стотинки за такса "застраховка" в началото на октомври! Явно от Уникредит Булбанк не са си взели поука от предишното ми оплакване преди няколко години (тогава си "посипаха главата с пепел" и след поредица от извинения ми възстановиха над 150 лв. за неправомерно надвзети лихви и такси по предходния ми потребителски кредит "за неуведомяване при повишен лихвен процент"), а са решили да си карат постарому. Този път обаче не възнамерявам да се трогвам от техните "грешки", които очевидно са практика, а смятам да изпълня предупрежденията си и да уведомя медиите за "методите им на работа с клиенти", да сезирам отдел "Банков надзор" на БНБ и да заведа съдебен иск!Те ме направиха "на две стотинки", но възнамерявам да ги направя на "една стотинка" и затова им я преведох авансово! Съветвам всички опарили се като мен от подобни трикове да направят същото!
Сигналът е подаден от Иван Янчев