Петко Тасуркин
Извинявам се за системната грешка, която съм допускал. Проблемната улица в предишните ми сигнали не е "Екзарх Йосиф", а ул. "Искър". Това е парламентарен автомобил, който дойде по ул. „Екзарх Йосиф” посока от Женския пазар. Тази улица е еднопосочна, но в посока към Женския пазар. След като пресече бул. „Мария Луиза” продължи по улицата, нарушавайки поредния знак. Малко по-надолу има кратък участък, който поради големия поток от хора и трамваите е забранен за движение за автомобили и в двете посоки. Искам да ви предложа да изпратите екип на ул. Екзарх Йосиф в участъка между Централните хали и Женския пазар и да снимате стотиците нарушители от всякакви категории. Надявам се г-н Алекси Стратиев да е доволен сега за начина, по който гражданите осъществят контрол. Искам да обърна внимание, че специалният режим на движение на автомобилите е регулиран в норамтивни документи: Закон за движение по пътищата - чл. 91 и 92- Правилник за прилагане на Закона за движение по пътищата - Раздел , от член 158 и чл. 159 - НАРЕДБА - 141 от 18.09.2002 г. за условията и реда, при които се ползва специален режим на движение от моторните превозни средства. В наредбата ясно пише, че устройства за подаване на светлинен сигнал, трябва да се поставени на тавана. Допуска се да не са там само: необозначени с надписи полицейски автомобили, НСО и НС. Това автоматично поставя следния проблем: Защо множество коли държат бурканите на таблото или са оборудвани с устройства, които не са поставени на тавана. Примери - колите на ВСС - БМВ и два джипа на Столична община (редовно паркирани на ул. „Московска”). Друг е въпроса, защо е необходимо да се оборудвани въобще - много автомобили марка Шкода и модел „Октавия” (обикновено сини, но се срещат и черни), които са необозначени полицейски автомобили и не трябва да поставят бурканите на таблото.
Автор: Петко Тасуркин