Александър Бояджиев
След като подадох сигнал в така нареченият Контактен център на Столичната община, получих следният "велик" отговор:
"На Ваш рег. номер СОА23-КЦ01-47075/27.08.2023 г. Във връзка със сигнал от контактен център с приложен снимков материал на неправилно паркирано ППС, следва да уточним, че санкциите, които Закона за движение по пътищата /ЗДвП/ предвижда за извършено нарушение при паркиране са: глоба с фиш в присъствието на водача, глоба с фиш в отсъствието на нарушителя, като в случая фишът се издава на собственика на ППС, и съставяне на акт за установяване на административно нарушение /АУАН/ на нарушителя, с който се поставя началото на административнонаказателно производство. В конкретния случай, за извършеното нарушение на ЗДвП не може да бъде наложена санкция с глоба с фиш, поради обстоятелството, че нарушението не е било установено на място от компетентен контролен орган. Съгласно Закона за административните нарушения и наказания /ЗАНН/, АУАН трябва да съдържа определени задължителни атрибути, сред които: трите имена на нарушителя и свидетелите, ЕГН и точен адрес на нарушителя, точните адреси и дата на раждане на свидетелите, дата, място и час на извършване на нарушението, описание на нарушението и обстоятелствата, при които е било извършено и др. В тази връзка, за да бъде съставен АУАН на конкретния нарушител, той трябва да бъде известен, а горепосочените данни да са налични. В този смисъл, „Център за градска мобилност“ ЕАД не може да предприеме действия по налагане на санкция за неправилно паркиране само въз основа на снимков материал".
Тогава изобщо за какво съществува този контактен център че и ЦГМ?