Той обясни какво да правим, ако туроператорът ни фалира...

Няма съществена промяна в сравнение с миналата година по отношение на резервациите за зимния сезон, тоест, който обича да резервира в последния момент, го е правил така и миналата, и тази година. Който обича три месеца преди това да планира и резервира, също го прави. Това каза в \"Здравей, България\" Богомил Николов – изп. директор на асоциация \"Активни потребители\".


Заради разликата в законодателството, българските потребители са по-защитени от руските, подчерта той.


Ако човек направи резервация чрез туроператорска агенция и тя фалира преди тръгването ни, има вариант да се върнат парите. Ако обаче фирмата фалира след заминаването ни за почивка, може сами да си организираме пътуването и след това направените разходи представяме пред застрахователя, обясни Николов.


Втората възможност е фалиралият туроператор да представи договора си или контактите на фирмата превозвач и застрахователят плаща на тази фирма, за да прибере туристите.