Специалистите препоръчват да не купуване гуми втора употреба. Тогава не знаем как са съхранявани и използвани.
Зимата тепърва ще ни поднесе още валежи от сняг и ниски температури. А когато говорим за сигурност на пътя при такива условия, много важно условие за сигурността са автомобилните гуми. Според специалистите, въпреки добрия грайфер, гумата може да изгуби свойствата си и да се окажем безпомощни в рискова ситуация на пътя.
Според БДС от 1987 година в България гумата трябва да има грайфер най-малко 1.6 мм, за да се счита за годна за употреба. Това, обаче е само едно от важните условия за безопасно шофиране. Друг фактор е пази ли гумата свойствата с, като еластичност и товароподемност.
Основните материали за производство на гумите са натурален или синтетичен каучук, корда и метални телове. Използват се и стотици съставки, които да подобрят показателите на гумите и тяхната еластичност. Антиоксидантите, например забавят стареенето.
За да знаем кога е произведена една гума, трябва да обърнем внимание на т.нар. DOT код, отпечатан върху самата гума. Това са четири цифри - първите две за седмицата, а вторите две за годината на производство.
Според производителите, срокът на една гума е 10 години от датата на производство, стига да е съхранявана правилно. В случай, че е монтирана на автомобила – около 4 години от датата на монтиране, за зимните гуми – 3 години.
Освен дълбокия грайфер, важна е и възрастта на гумите. Специалистите препоръчват да не купуване гуми втора употреба. Тогава не знаем как са съхранявани и използвани.