Видео: БГНЕС
Rзбраk e нов строител на газопровода от Провадия до границата със Сърбия
"Булгартрансгаз" декласира саудитското дружество "Аркад" от обществената поръчка за разширяване на газопреносната мрежа на България. Консорциумът беше първият кандидат-строител на газовата връзка между нашата страна и Сърбия. Решението е било взето от Управителния съвет на държавното ни дружество след като саудитската компания на два пъти не са спазили срока за предоставяне на нужните документи.
С решение от днес ръководството на " Булгартрансгаз" е решило да определи за изпълнител на поръчката втория класиран в процедурата - "Бонати", консорциум от три държави - Италия, Германия и Люксембург.
Срокът за изпълнение е 615 дни. Първите 250 календарни дни са за 315 км от Полски Сеновец до сръбската граница. Цената на изпълнение е 1,102 197 млрд. евро без ДДС.
Към настоящия момент, съгласно ЗОП, има 10 дни за обжалване и 30-дневен срок за предоставяне документите за договора. В първата седмица на юни трябва да бъдат предоставени част от разрешенията от МРРБ.
"Булгартрансгаз" избра нов строител на газопровода от Провадия до границата със Сърбия, съобщи пред журналисти днес изпълнителният директор на фирмата Владимир Малинов. Това е консорциумът "Газово разширение и развитие в България", в който влизат три компании - от Италия, Германия и Люксембург, който първоначално беше класиран на второ място в процедурата на обществената поръчка , съобщи Малинов. Цената на проекта ще е 1 102 197 333,19 евро без ДДС, каза той.
В избрания изпълнител няма участник или подизпълнител - българска фирма, каза изпълнителният директор на "Булгартрансгаз".
Класираният на първо място "Консорциум Аркаб" - Саудитска Арабия не е подал документи в нито в законовия срок, нито в поисканото от него удължаване на срока, посочи Малинов. От 30 нужни документа фирмата е представила само четири, допълни той.
Избраният сега изпълнител първоначално е дал висока цена за изпълнението на проекта, но на 17 май, е обявил, че е готов да намали офертата си с 31,5 на сто и така тя става макар и с малко - по-ниска от тази на Аркаб, каза Малинов, цитиран от БТА.
Малинов очаква договора да бъде подписан максимално бързо. По закон това може да стане и след десет дни, ако няма обжалвания и други процедурни пречки, посочи той. Работата по проекта ще продължи 615 дни, като първите 308 километра от трасето от общо 475 километра, трябва да са готови за 250 календарни дни.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.